پرده سینما

محمد رسول‌اف رئیس افتخاری جشنواره فیلم حقوق بشر نورنبرگ شد

پرده سینما






 

محمد رسول‌اف، فیلمسازی که به جهت اقداماتش در فتنه 88 دستگیر شده بود رئیس افتخاری جشنواره فیلم حقوق بشر نورنبرگ سال ۲۰۱۳ شد.

 

 

 

محمد رسول افبه گزارش فارس، محمد رسول‌اف، ریاست افتخاری جشنواره فیلم حقوق بشر نورنبرگ سال ۲۰۱۳ را بر عهده گرفته است. این جشنواره حقوق بشری از تاریخ ۲ تا ۹ اکتبر در شهر نورنبرگ آلمان برگزار می‌شود.

دویچه وله در این باره نوشت: آندریا کوهن مدیر اجرایی جشنواره فیلم حقوق بشر نورنبرگ با اعلام خبر ریاست افتخاری رسول‌اف گفت، دلبستگی این کارگردان ایرانی به فیلم و جسارت‌اش در امور حقوق بشر، نشانه‌های عالی برای نمایندگی فستیوال فیلم حقوق بشر نورنبرگ است.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم حقوق بشر نورنبرگ هم‌چنین خبر داد که فیلم تازه آقای رسول‌اف با نام دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند در جشنواره نورنبرگ نمایش داده خواهد شد.

محمد رسول اف از جمله فیلم سازهایی است که در ارتباط با فتنه 88 مدتی بازداشت شد و رویه اش جلب نظر جشنواره های خارجی به خود است.

یکی از خبرنگاران حاضر در جشنواره کن درباره او و فیلمش و رویه ای که در پی گرفته نوشت: فعلاً چند سالی است سهم سینمای ایران از کن شده نمایش فیلم‌هایی که خارج از قواعد و ضوابط فیلمسازی در کشور ما ساخته می‌شوند و مضمون مشترکشان هم ارائه تصویری مبالغه‌آمیز که چه عرض کنم، ‌تصویری علناً‌ دروغین از شرایط سیاسی ـ اجتماعی ایران امروز است.

در سال ۲۰۰۹ نیز عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری که در ایران بازداشت شده یکی از برندگان جایزه حقوق بشر این فستیوال بوده است.


 تاريخ ارسال: 1392/6/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.