پرده سینما

توحیدی: برخی به دنبال مصادره روز ملی سینما به نام خود بودند!

پرده سینما






 

 

 

رییس هیئت مدیره خانه سینما گفت: برخی بدنبال مصادره روز ملی سینما به نام خود و تغییر این روز بودند اما به نتیجه نرسیدند.

 

فرهاد توحیدیفرهاد توحیدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ضرورتی برای تغییر تاریخ روز ملی سینما در تقویم وجود ندارد و سالیان سال است که این روز در تقویم به ثبت رسیده است.

وی به تلاش برخی برای تغییر روز ملی سینما اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته با کم لطفی از درج این روز در صفحه ۲۱ شهریور تقویم خودداری، و این روز به فهرست مناسب های تقویم منتقل شد.

رییس هیئت مدیره خانه سینما تغییر روز ملی سینما را به مصلحت ندانست و ادامه داد: سینماگران هر سال در ۲۱ شهریور ماه دور یکدیگر جمع می شوند و این روز بهانه ای برای تقدیر از سینمای ایران و سینماگران بوده و هست.

توحیدی تاکید کرد: برخی می خواستند با تغییر روز ملی سینما، روز دیگری را ثبت و این اقدام را به نفع خود مصادره کنند. این افراد همواره منتقد تلاش های ۳۴ ساله سینما پس از انقلاب بوده و کارنامه کاری آنان کاملا مشخص است.

وی ادامه داد: این افراد بدنبال آن بودند که تاریخ سینما با نام آنان آغاز شود اما همانند هر پدیده ای که به علت بد فهمی دچار وقفه و تشکیک می شود، آنها نیز از یادها رفتند.

این فیلمنامه نویس با تاکید بر فراموش کردن روزهای تلخ سینما، گفت می توان از این روزهای رفته، عبرت گرفت؛ چهار سال گذشته دورانی بود که عبرت های فراوانی برای ما دارد و مهمترین آن این است که افراط و تندروی در فرهنگ راه به جایی نمی برد.

توحیدی درباره انتخاب ۲۱ شهریور ماه به عنوان روز ملی سینما نیز یادآور شد: این روز در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده و تقارنی با دیگر مناسبت های تاریخی ندارد از این رو برای روز سینما مناسب است.

وی گفت: اینکه یک روز در تقویم رسمی بنام سینما داریم، نشان از اهمیت این هنر در کشور است؛ سینمای ایران به اذعان همگان مهمترین سفیر فرهنگی ایران در دنیا است.

رییس هیئت مدیره خانه سینما افزود: فرهنگ و بخصوص سینما، درهای بسته سیاسی بسیاری را باز کرده است؛ خدمت سینما و نظام به یکدیگر دوسویه است از یکسو نظام با حمایت از سینما و بها دادن به این هنر کمک کرد که پس از انقلاب سهم مهمی از سینمای دنیا داشته باشیم و از سویی نیز سینماگران با خلق آثار درخور توجه سبک زندگی و فرهنگ ایرانی را به مردم سراسر جهان به نماتیش در آوردند.

توحیدی به لزوم توجه به اکران جهانی فیلم های ایرانی در آستانه روز ملی سینما اشاره کرد و گفت: مهمترین جوایز از جشنواره های جهانی نظیر کن، ونیز، لوکارنو، کارلو ویواری و اسکار در ویترین سینمای ایران قرار گرفته از این رو می توان از ظرفیت های پخش و توزیع بین المللی در جهت ارز آوری و توسعه فرهنگی از طریق سینما استفاده کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال خانه سینما بتواند مراسمی را به مناسبت روز سینما برگزار کند.


 تاريخ ارسال: 1392/6/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.