پرده سینما

نشست خبری دومین جشنواره فیلم اولی ها برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

ساعتی قبل نشست خبری دومین جشنواره فیلم اولی ها با حضور اساتید و مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در دفتر این انجمن برگزار شد.

 

نشست خبری دومین جشنواره فیلم اولی هابه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در ابتدای این نشست خبری که با تاخیری نسبتاً طولانی مدت آغاز شد مژگان زرگر مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران اظهار داشت: این نشست خبری در دو بخش انجام خواهد شد در بخش اول میرزاخانی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران توضیحاتی را در خصوص این دوره از جشنواره ابراز خواهند داشت و در بخش دوم معاون آموزش انجمن و همچنین اساتید انجمن در مورد فعالیت های انجام گرفته برای تدریس در انجمن صحبت خواهند کرد.

در ادامه این نشست خبری هاشم میرزاخانی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان متولی اصلی آموزش و تولید فیلم کوتاه است  و به منظور ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای نیل  و ورود به سینمای ملی ،  با نگاه به پرورش هنرمندانی متعهد، خلاق و توانمند که موجب دستیابی به آثار فاخر فیلم کوتاه می شود و معرفی و ارزیابی بهترین تولیدات هنرجویان  فارغ التحصیل از دومین دوره آموزشی بلند مدت فیلمسازی که با متد جدید تهیه شده و علاقه مندان با گذراندن 16 واحد درسی آموزش های لازم را می بینند،جشنواره در دو بخش مسابقه فیلم اولی ها و جنبی برگزار می شود. بخش مسابقه فیلم اولی ها به منظور توجه ویژه و ایجاد بستر مناسب برای حمایت از فیلمسازان جوان و کشف استعداد در این بخش است که آثار انتخاب شده توسط هیئت انتخاب آقایان سعید شاه حسینی، احمد کاوری و روح الله شمقدری انتخاب و به نمایش در می آید و بخش جنبی فرصتی است برای تبادل اندیشه ها و تجربه های هنرمندان و ایجاد زمینه ای مناسب برای ارتقای سطح آموزش بصری و تئوری فیلمسازان  فیلم اولی که  شامل نمایش ویژه از مجموعه فیلمهای کوتاه ایرانی و خارجی است .

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما میرزاخانی سپس در خصوص شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره اظهار داشت: این جشنواره که مختص ورودی های بیست و هشتمین دوره بلند مدت فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران است با استقبال نزدیک به 400 فیلمساز فیلم اولی که اولین تجربه فیلمسازی خود را جلوی دوربین برده اند روبرو شد که این فیلمسازان جوان و مستعد با گذراندن 16 عنوان درسی طی چهار ترم هم اکنون فارغ التحصیل شده اند و این تعداد  از این فارغ التحصیلان با آماده کردن اولین اثرشان در این جشنواره شرکت کرده اندهمچنین  مابقی فارغ التحصیلان  نیز در حال ساخت آثارشان هستند که در فرصتی دیگر مورد ارزیابی آموزشی  قرار خواهند گرفت. به منظور بهره برداری فیلمسازان از فرصت به وجود آمده و نمایش آثار برگزیده در 4 روز برگزاری جشنواره در سراسر کشور 16 فیلم کوتاه از 13  کشور جهان در کنار بخش مسابقه به نمایش در می آید و همچنین یازده فیلم از یازده  فیلمساز فیلم کوتاه که از تولیدات انجمن در سال 91 است نیز در کنار کارهای اول به نمایش در می آید.

نشست خبری دومین جشنواره فیلم اولی هابنا بر این گزارش در ادامه این نشست خبری با توجه به انتشار کتاب مدیریت تولید در سینما و تلویزیون توسط انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری  استاد محمدرضا پاسدار از ایشان خواسته شد تا با رونمایی از جلد کتاب مذکور چند دقیقه ای در خصوص این کتاب توضیح دهند.

پاسدار با ذکر این نکته که برای انتشار دو اثرش هشت سال انتظار کشیده است و سرعت انتشار این کتاب وی را شوکه کرده است گفت:  با توجه به  اهمیت حرفه مدیریت تولید در سینما و تلویزیون و تمرکز انجمن به عنوان یکی از متولیان آموزش فیلمسازی در کشور به این مبحث مهم، لذا حسب نیازسنجی این درس به عنوان یکی از دروس اصلی دوره فیلمسازی بلند مدت پیش بینی گردید ولیکن مشکلی درخصوص عدم منابع آموزشی متناسب در سطح کشور وجود داشت و کتاب های موجود، اغلب ترجمه شده  و مربوط به سال های دور و مدیریت تولید در آمریکا بود. این کتاب را می توان به عنوان یک نقطه عطف در تأمین محتوا و منابع به روز شده در داخل کشور تلقی نمود که قطعاً می تواند ضمن تأمین نیازهای آموزشی هنرجویان، برای علاقمندان و فعالان حوزه مدیریت تولید در عرصه سینما و همچنین سازمان صدا و سیما مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در این نشست خبری که به دلیل سخن گفتن بیش از حد اساتید انجمن اصحاب رسانه مجالی برای پرسش و پاسخ نیافتند دو فیلم از فیلم اولی ها به نمایش درآمد.

دومین جشنواره فیلم اولی ها ی انجمن سینمای جوانان ایران از 16 تا 19 شهریور ماه به دبیری هاشم میرزاخانی در سراسر کشور و طی روزهای 18 و 19 شهریور ماه در تهران سینما فلسطین برگزار می شود.


 تاريخ ارسال: 1392/6/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.