پرده سینما

نشست خبری فیلم مستند «پرونده های K.S» برگزار شد

پرده سینما

 


 

 

 

 


 

 

نشست خبری فیلم مستند پرونده های K.S صبح امروز در سالن کنفرانس سازمان هنری اوج با حضور گسترده اصحاب رسانه و دست اندرکاران این فیلم برگزار شد.

 

نشست خبری فیلم پرونده های k.sبه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در ابتدای این نشست خبری یزدان عشیری روابط عمومی این فیلم ضمن خوشامدگویی به حاضران از نادر طالب زاده و احسان محمدحسنی (مدیر عامل سازمان اوج) دعوت کرد تا پشت تریبون رفته و توضیحاتی را در خصوص این فیلم ارائه دهند.

احسان محمدحسنی رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج در آغاز این نشست گفت: این جلسه در آستانه واقعه 11 سپتامبر برگزار می‌شود ضمن این که همزمان با سالروز و همزمان با ملتهب شدن منطقه به ویژه وقایعی که در ارتباط با ملت سوریه در حال رقم خوردن است، پیش بینی شده است. این جلسه در حقیقت برای پرده برداری و افشای اسنادی است که صاحبان و پدیدآورندگان این اثر به دلیل خفقان و ترس از جان خود و خانواده خود از امنیت خانواده‌هایشان اثری خلق کردند که هیچ نام و نشان و تیتراژی ندارد.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما محمدحسنی ادامه داد: پدیدآورندگان این اثر که برای حقوق بشر نقشه می‌کشند دوست ندارند تا سرنوشتشان مانند کرت ساننفلد شود زیرا او به واسطه همین افشاگری ها و تصاویر مستند خودش و خانواده اش مورد تهدید و تعقیب قرار گرفتند و بناچار، در آرژانتین پناهنده شد لذا به سازمان فرهنگی و هنری اوج به عنوان یک نهاد مردمی و تخصصی اعتماد کردند و این اثر سینمایی مستند خود را با حمایت این سازمان اکران خواهند کرد.

وی با بیان اینکه با نمایش این مستند حجت بر ما تمام خواهد شد افزود: کسی که دشمنان کشور ما را به سلاح شیمیایی مسلح کرد کشوری جز آمریکا نیست. کرت ساننفلد امروز فراری است، در آرژانتین پناهنده شده است ضمن اینکه خطرات زیادی زندگی او را تهدید می‌کند و مخالفان این اثر به این دلیل که می‌خواهند به فعالیت‌های آزادانه خود ادامه دهند این اثر را بدون تیتراژ به نمایش در می‌آورند زیرا نمی‌خواهند هویت آن‌ها افشا شود. امروز با افتخار می‌گویم سازمان فرهنگی رسانه ای اوج با عنوان تشکل مردمی علاوه بر ظرفیت‌های هنری و رسانه ای داخل کشور، اصحاب رسانه‌ای خلاق، هنرمندان پیشکسوت و علاوه بر پرورش نیروهای جوان در عرصه رسانه از همه هنرمندان و اصحاب رسانه در خارج از کشور که منشی آزاد و استقلال دارند به طور جدی حمایت خواهند کرد.

نشست خبری فیلم پرونده های k.sمحمد حسنی خبر داد:حداقل چندین پروژه از جنس پرونده های K.S توسط این سازمان در حال حمایت است. ما از این نشست استفاده می‌کنیم برای دادن فراخوان و اعلام آمادگی به همه هنرمندانی که به خاطر خفقان و مشکلاتی که در خارج از کشور برای آن‌ها به وجود آمده حمایت خواهیم کرد و تا تولید و اکران اثر پای آن‌ها خواهیم ایستاد.

وی یادآور شد: حدود 40 شبکه تلویزیونی با زبان‌های مختلف عربی، انگلیسی، اسپانیایی و ترکی درخواست پخش این مستند را دادند که در سه قسمت 52 دقیقه ای پخش شود اما چون تولید این مستند همزمان با واقعه 11 سپتامبر و حوادث اخیر سوریه است در حال بررسی این درخواست ها هستیم؛ ضمن اینکه این اثر به صورت ویژه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در ادامه این نشست نادر طالب زاده مشاوره سازمان هنری رسانه ای اوج و از صاحب نظران و پژوهشگران كشور گفت: کشور ما هر چه جلو می رود در عرصه رسانه در سطح جهان بهتر دیده می‌شود ضمن اینکه در مقوله سینما تک هم دارای رتبه هستسم.

وی افزود: این مستند بسیار پیشتاز است و در سه قسمت ماجرای یکی از شاهدین واقعه 11 سپتامبر را به تصویر می‌کشد و تمامی این تصاویر واقعی است در حالیکه اگر کارگردان دیگری به جز کرت ساننفلد این مستند را می‌ساخت آن را تحریف می‌کرد. بسیاری از مدارک 11 سپتامبر را از بین برده اند اما در این فیلم به این مدارک اشاره شده است.

طالب زاده همچنین گفت: کرت ساننفلد تنها کسی بود که با مجوز سیا توانست در آن‌جا فیلمبرداری کند و آن‌چه برای ما مهم است انبارکردن سلاح های شیمیایی آمریکا است که در این فیلم آورده شده است سوال من این است از کجا معلوم گازهایی که عراق علیه ایران استفاده کرده در همین انبارها نبوده باشد؟ آیا دور از ذهن است که تصور کنیم آمریکا هر روز اطلاعات ماهواره‌ای خود را به صدام می‌داد آن‌ها وام‌های کلانی به صدام می‌دادند از کجا معلوم که این گازها توسط آمریکا به آن‌ها داده نشده باشد؟

وی همچنین خاطرنشان کرد: در این فیلم مستند انبارهایی در یوتا فیلمبرداری شده است که در داخل تونل‌ها و انبارها این گازها وجود داشته و با سیستم های مختلفی از بیرون حفاظت می‌شد. یکی از جالب ترین کارهای این کارگردان این است که انبارهای سلاح شیمیایی را نشان دهد.

وی یاداور شد: کرت ساننفلد  در سال 2002 بعد از این حادثه شروع به جمع اوری اطلاعاتی درباره 11 سپتامبر کرد و فیلم مستندی می‌سازد به همین دلیل  زیرنظر می‌رود و چندی بعد فیلم هایش را از او می گیرند ضمن اینکه در این فیلم مدارک و اسنادی وجود دارد که استفاده از مواد نانوترما وجود داشته که این مواد باعث می‌شد 21 روز پس از ماجرای 11 سپتامبر مواد فلزی ذوب شوند.

این کارشناس فرهنگی همچنین گفت:  در این فیلم اسناد بسیار مهمی درباره دولت آمریکا نشان  داده می‌شود به همین دلیل او مجبور شد در آرژانتین پناهنده شود. در مورد ماجرای 11 سپتامبر فیلم های زیادی ساخته شده است به عنوان مثال، فیلم پول خرد که فیلم 60دقیقه ای بود اما فیلم پرونده‌های K.S متفاوت تر است. این فیلم نشان می‌دهد تنها بازمانده از آن حادثه زنده است و حوادث را افشا کرده است.

وی با بیان اینکه این مستند بسیار خوش ساخت است، گفت: این مستند ماجراهای آمریکا و رویکردی که امروز سوریه را تهدید می‌کند به تصویر می‌کشد.

طالب زاده توضیح داد: زبان فیلم انگلیسی است که ما آن را دوبله کرده ایم. کرت ساننفلد کارگردانی است که اگر از او حمایت نمی‌شد این مستند هم ساخته و او شناخته نمی‌شد ضمن اینکه آن‌ها فیلم های زیادی از جمله آرگو و سنگسار ثریا را علیه ایران ساختند که واقعیت نداشته اما این مستند درباره قصه‌ای است که اتفاق افتاده است.

نشست خبری فیلم پرونده های k.sوی در ادامه افزود: من می‌خواستم در ماه مبارک رمضان با کرت ساننفلد در برنامه راز مصاحبه‌ای داشته باشم که با او تماس گرفتم اما همسراو گفت به دلیل اینکه این روزها روزهای انتخابات آرژانتین است بهتر است این مصاحبه الان انجام نشود. در فیلمی که مشاهده می‌کنید ابعاد مختلفی را خواهید دید زیرا در این فیلم انبار سلاح های شیمیایی آمریکا به تصویر کشیده شده است. امروز در موقعیتی قرارداریم که این جور کارها نشان می‌دهد که این ها دستشان خونی است و سلاح های شیمیایی پیچیده ایی دارند در این فیلم به متن دقت کنید زیرا از انبارهای سلاح های شیمیایی آمریکا چیزهایی را می‌گوید که به واسطه آن چهره واقعی آمریکا برملا خواهد شد. لذا امروز ایران فرصت بسیار خوبی دارد که از نهادهای فعال برای نمایش این گونه فیلم ها کمک بگیرد و حالا که ما آنها را به دادگاه نکشانده ایم باید توسط رسانه ها و با حمایت نهادها این کار آن‌ها را جبران کنیم.

طالب زاده همچنین گفت: جشنواره فیلم مستقل (افق نو) قرار بود 12 تا 16 سپتامبر برگزار شود که با توجه به حوادثی که در سوریه رخ داده زمان مناسبی نبود و به دلایلی این کنفرانس و جشنواره به عقب افتاد.

این کارشناس فرهنگی یادآور شد: به طور قاطع می‌توان گفت این مستند  بسته فرهنگی و رسانه ای است که ته دل انسان های حقیقت جو را محکم می‌کند. بسیار خوشحالم از این که خانم ایزابل كوتانت پیر وکیل فرانسوی ما در رابطه با پرونده آرگو و پاتریك بیسون از نویسنده های مطرح فرانسوی در این جلسه حضور دارند. امروز ماجرای ایران حامیان جدی در غرب دارد.

در ادامه این نشست احسان محمد حسنی در پاسخ به این سوال که هزینه های سازمان هنری رسانه ای اوج از کجا تامین می‌شود پاسخ داد: سازمان هنری رسانه ای اوج تشکل مردم نهاد و تخصصی مردمی است که توسط NGO ها تشکیل شده است که هزینه آن و اعتبارات تولیدات خود را با حمایت همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تامین می‌کند و مسئولیتی برای پشتیبانی شدن از هیچ نهادی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اشخاص سیاسی و نمایندگان مجلس به مراسم رونمایی از فیلم مستند پرونده های KS دعوت شده است پاسخ داد: ما از همه نمایندگان رسانه ها، دستگاه های دولتی، سازمان های فرهنگی هنری، نمایندگان مجلس، رئیس مجلس و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این مراسم دعوت کرده ایم ضمن اینکه ما هیچ محدودیتی برای دعوت از هیچ کدام از جریان های سیاسی نداشتیم.

طالب زاده در پاسخ به این سوال که تصاویر این مستند چگونه به ایران رسیده است، گفت: کرت ساننفلد متقاضی ارتباط با ایران نبود زیرا او آسیب دیده بود همسرش کشته شده بود و در آرژانتین هم پناهنده شده اما سازندگان این اثر به دلیل جهت گیری که ایران نسبت به آمریکا داشت بهترین نکته برای نمایش این فیلم را ایران دانستند.

طالب زاده با بیان اینکه کسی نمی گوید حکومت سوریه پاک است، توضیح داد: جبهه ای به نام مقاومت است که دارد در آن اتفاقاتی می افتد خبرگزاری های بزرگ آمریکا نحوه یک سویه سوال کردن استفاده می کند و این امر نشان دهنده یک بازی است. از نظر رسانه‌ای تهدید می کنند که رسانه های اصیل آمریکا ظالمانه موضوع را مطرح می کنند بحث اصلی این است که آن‌ها می‌خواهند جنگی را شروع کنند اما نمی دانند که این جنگ دامن همه کشورها را می‌گیرد.


 تاريخ ارسال: 1392/6/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.