پرده سینما

مرتضی شایسته: فارابی تا تعیین مدیریت جدید حق تولید هیچگونه پروژه ای را ندارد

پرده سینما






 

 

 

تهیه کننده فیلم سینمایی مادر از ساخت شدن آثار جدید سینمایی همچون درناهای کاغذی توسط بنیاد سینمایی فارابی به شدت انتقاد کرد و گفت، این نهاد سینمایی تا پیش از معرفی مدیر جدید، حق تولید پروژه های سینمایی را ندارد.

 

مرتضی شایستهمرتضی شایسته روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بنیاد سینمایی فارابی تا مشخص شدن مدیر جدید خود که طی روزهای آینده معرفی خواهد شد، نباید اقدام به تولید فیلم های جدیدی همچون «درناهای کاغذی» کند.

وی یادآور شد: مدیریت کنونی بنیاد سینمایی که طی چهار سال اخیر در ورشکستی هنر هفتم کشور سهیم بوده، حق ندارد پروژه های جدید و پرهزینه را کلید بزند.

تهیه کننده فیلم سینمایی من همسرش هستم ادامه داد: اقدامات اخیر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی فقط ایجاد هزینه بر دوش مدیر بعدی این بنیاد است و به نظر می رسد که باید جلوی این اقدامات هزینه زا گرفته شود.

شایسته گفت: مدیر عامل و تیم کنونی مستقر در بنیاد سینمایی فارابی بطور آشکار ارائه هرگونه وام این نهاد به بخش خصوصی را مسدود کرده اند و این یک فاجعه برای بخش خصوصی است.

وی تولید برخی فیلم های سینمایی همچون فرزند چهارم را فاجعه‌ای برای سینمای ایران دانست و تاکید کرد که این فیلم میلیاردی، حتی پول تبلیغات خود را درنیاورده و بسیاری از فیلم های تولید شده با بودجه فارابی نیز از چنین شرایطی برخوردارند.

تهیه کننده فیلم سینمایی قصه پریا خواستار تعیین فوری مدیرعامل جدید فارابی از سوی رییس سازمان سینمایی و نیز جلوگیری از اقدامات هزینه زا در این بنیاد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/6/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.