پرده سینما

اسپارتاكوس دوباره‌سازی می‌شود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کرک داگلاس در فیلم اسپارتاکوسدر شرایطی كه مجموعه تلویزیونی جدیدی بر اساس قصه كلاسیك اسپارتاكوس در آمریكا به روی آنتن رفته است، شایعاتی در مورد تولید نسخه سینمایی جدیدی از این اثر قدیمی بر سر زبان‌ها افتاده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، احتمال زیادی وجود دارد كه صنعت سینما با كمك جلوه‌های پیشرفته كامپیوتری و دیجیتالی خود، قصه آزادیخواهانه برده شورشی رم باستان را دوباره سازی كند.

بحث تولید نسخه سینمایی اسپارتاكوس در شرایطی است كه مجموعه جدید تلویزیونی آن، بحث و جنجال زیادی به راه انداخته است.

گروه بزرگی از منتقدان و تماشاگران نسبت به خشونت گرافیكی این مجموعه معترض هستند.

سام ریمی كارگردان مجموعه سه قسمتی اسپایدرمن/ مرد عنكبوتی تهیه كننده این مجموعه است و جان هانا بازیگر اسكاتلندی، در آن نقش اسپارتاكوس را بازی می‌كند.

رسانه‌های گروهی می‌نویسند بحث و جنجالی كه این مجموعه تلویزیونی به پا كرده، راه را برای تولید نسخه جدید سینمایی اسپارتاكوس باز می‌كند.

این در حالی است كه بحث تولید نسخه دوباره‌سازی شده این فیلم ، از چند سال قبل و پس از موفقیت گلادیاتور مطرح شد.

با وجود موفقیت مالی و انتقادی گلادیاتور، صنعت سینما تا بحال به سراغ دوباره‌سازی فیلمهای رم باستانی و گلادیاتوری قدیمی خود نرفته است.

نسخه كلاسیك اسپارتاكوس در سال 1960 توسط استنلی كوبریك ساخته شد و هم اكنون لقب یكی از آثار برجسته تاریخ سینما را گرفته است.

در آن سال‌ها، تولید فیلم‌های پرخرج تاریخی رونق ویژه‌ای گرفت، ولی اسپارتاكوس به دلیل نوع قصه‌ای كه دارد،موقعیت ویژه‌ای در بین این فیلمها كسب كرد.

در این فیلم كرك داگلاس - كه تهیه‌كننده آن نیز بود- در نقش اسپارتاكوس برده رم باستان ظاهر شد،كه مردم را بر علیه حكومت برده برداری رهبری می‌كند.

در زمان تولید فیلم اختلاف زیادی بین كوبریك و داگلاس بوجود آمد و دامنه این اختلاف آنقدر بالا گرفت كه كوبریك صحنه فیلمبرداری را ترك كرد.

این فیلمساز بعدها گفت داگلاس در كار وی مداخله زیادی كرد.

با این وجود، اسپارتاكوس در زمان نمایش عمومی با موفقیت خوب مالی روبرو شد.


 تاريخ ارسال: 1388/12/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.