پرده سینما

بزرگان سینمای ایران پس از سال ها دوری به جشنواره سی و دوم فیلم فجر می آیند

پرده سینما






 

 

 

برخی از کارگردانان پیشکسوت سینمای ایران خود را برای حضور در سی و دومین جشنواره فیلم فجر آماده می‌کنند.

 

کارگردانان مطرح سینمای ایرانبه گزارش خبرآنلاین، حدود پنج ماه تا برگزاری جشنواره فیلم فجر زمان باقی است و خبرهای بسیاری درباره حضور کارگردان‌های صاحب نام کشورمان در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به گوش می‌رسد.

به نظر می‌رسد با تغییر مدیریت فرهنگی کشورمان تعدادی از کارگردان‌هایی که در چند سال گذشته کمتر نامی از آن‌ها در عرصه سینما بوده، بار دیگر به سراغ حرفه اصلی‌شان برگشته‌اند.

بهمن فرمان‌آرا، کیومرث پوراحمد، کمال تبریزی و بهروز افخمی از جمله سینماگرانی هستند که پس از چند سال دوری در حال تدارک ساخت جدیدترین فیلم خود هستند.

از سوی دیگر فیلمسازانی چون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مجید مجیدی و احمد‌رضا درویش نیز به احتمال زیاد در جشنواره فیلم فجر امسال حضور خواهند داشت که البته در میان این فیلمسازان، گروهی کار روی تازه‌ترین ساخته‌های خود را پیش از تغییرات مدیریتی جدید در حوزه سینما آغاز کردند.

علیرضا نادری نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر نیز برای نخستین بار یک اثر سینمایی را مقابل دوربین می‌برد.

بنا بر این گزارش فیلم متروپل به کارگردانی مسعود کیمیایی در مرحله تدوین، فیلم اشباح به کارگردانی داریوش مهرجویی در مرحله پیش تولید، فیلم طبقه حساس به کارگردانی کمال تبریزی در مرحله فیلمبرداری، فیلم چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در مرحله صداگذاری، فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران به کارگردانی بهروز افخمی در مرحله پیش تولید قرار دارد. این در حالی است که بزرگانی همچون بهمن فرمان آرا و کیومرث پوراحمد نیز در حال پیش تولید فیلم های جدیدشان هستند.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما اعلام حضور بهمن فرمان آرا برای ساخت فیلم در ایران یکی از اتفاقات شوکه کننده سال های اخیر سینمای ایران است چرا که فرمان آرا پیش از این و در دوران مدیریت شمقدری به دلیل سیاست هایی که وی آن ها را غلط خوانده بود اعلام کرده بود که دیگر هرگز در ایران فیلمسازی نخواهد کرد و به اعتراض تمامی سیمرغ ها و جوایزش را به سازمان سینمایی پس داده بود.


 تاريخ ارسال: 1392/6/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.