پرده سینما

هنگ کنگ «استاد بزرگ» را برای مبارزه اسکار انتخاب کرد

پرده سینما









 

نمایندگان هنگ کنگ و تایلند در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار معرفی شدند.

 

پوستر فیلم استاد بزرگبه گزارش خبرآنلاین، فیلم رزمی/حماسی استاد بزرگ (Grandmaster) ساخته وونگ کار وای کارگردان چینی نماینده هنگ کنگ در جوایز اسکار 2014 است.

داستان این فیلم در پس زمینه سال‌های پرهیاهو چین دهه 1930 روی می‌دهد و درباره زندگی و دوران ایپ من، استاد افسانه‌ای هنرهای رزمی (با بازی تونی لیونگ چیو وای) است که بعدها استاد بروس لی شد.

طرح داستانی استاد بزرگ مضامینی چون جنگ، خانواده، انتقام، علاقه، عشق و خاطره را دربرمی‌گیرد.

استاد بزرگ فوریه پیش فیلم افتتاحیه شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین بود و خود کار وای ریاست داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برلین را به عهده داشت.

این فیلم ژانویه پیش در هنگ کنگ و چین اکران شد و عملکردی موفق در گیشه‌های فروش داشت. استاد بزرگ در ایالات متحده هم حدود 6.29 میلیون دلار فروش داشت.

بجز تونی لیونگ چیو وای که در پنج فیلم دیگر با وونگ کار وای همکاری کرده، ژانگ زی‌یی هم در استاد بزرگ بازی می‌کند. شخصیت زی‌یی در فیلم به تدریج نقش محوری پیدا می‌کند و علاقه دیرین او به ایپ من باعث می‌شود مهارت کار وای در پرداختن به افسردگی که بیش از همه در شناخته‌شده‌ترین فیلم او تا به امروز در حال و هوای عشق با بازی لیونگ نمود دارد بار دیگر جلوه‌گر شود.

ایده ساخت استاد بزرگ سال 1996 به ذهن کار وای رسید. پیش‌تولید این فیلم حدود یک دهه و تولید فیلم تقریبا سه سال طول کشید.

کار وای که در هنگ کنگ زندگی می‌کند، سال 1994 با قطار سریع‌السیر چانگ‌کینگ در سطح بین‌المللی به شهرت رسید و از آن زمان یکی از فیلمسازان محبوب علاقه‌مندان فیلم‌های هنری در اروپا بوده است.

او سال 1997 با فیلم شاد بودن با هم جایزه بهترین کارگردان را از جشنواره کن دریافت کرد. کاری وای همچنین سال 2000 با در حال و هوای عشق برنده جایزه سزار بهترین فیلم خارجی شد و سال 2004 با رمانس علمی تخیلی 2046 در جوایز فیلم اروپا جایزه بهترین فیلم غیراروپایی را برد.

روزهای وحشی‌گری، فرشتگان سقوط‌ کرده و شب‌های زغال‌اخته‌ای من از دیگر ساخته‌های اوست

در همین حال، تریلر روانشناختی شمارش معکوس (Countdown) به نمایندگی از تایلند به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.

این فیلم را ناتاوات پونپیریا کارگردانی کرده است. داستان درباره سه جوان تایلندی در نیویورک است که شب سال نو در آپارتمان خود گرفتار می‌شوند و گیر یک قاچاقچی مواد مخدر دیوانه می‌افتند.

تاکنون 45 کشور نمایندگان خود در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال را معرفی کردند. مهلت ارسال فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اول اکتبر (9 مهر) به پایان می‌رسد.

اسامی پنج نامزد نهایی بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان پنجشنبه 16 ژانویه 2014 (26 دی) همراه نامزدان دیگر بخش‌ها اعلام خواهد شد.

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود..


 تاريخ ارسال: 1392/7/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.