پرده سینما

محرم بسیم درگذشت

پرده سینما









محرم بسیم هنرمند پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر ایران پس از یک دوره طولانی تحمل بیماری دار فانی را وداع گفت.

 

زنده یاد محرم بسیمبه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما از یک منبع آگاه پیکر این هنرمند فقید سینمای ایران پس از این که سه روز در منزل شخصی اش فوت کرده بود امروز جمعه توسط ماموران انتظامی در منزل مسکونی اش پیدا شد.

بنا بر این گزارش پس از اینکه دوستان زنده یاد بسیم و داماد وی با او تماس گرفتند و آن مرحوم جواب نمی داد آن ها با کمک مامورین پلیس وارد منزل شدند و با پیکر محرم بسیم مواجه شدند.

محرم بسیم در فیلمهایی مانند گلنار، افسانه دوخواهر، میلاد، دونفر و نصفی و غیره بازی کرده است و در بسیاری از سریالهای تلویزیونی نیز به ایفای نقش پرداخته است. وی متولد 1299  باکو و فعالیت هنری خود را در سینما از سال 1317 در سینما آغاز کرد.

بنا بر گزارش خبرنگار سایت پرده سینما زنده یاد محرم بسیم فرزند مشهدی حسین در مرداد ماه سال ١٢٩٩ در شهر باکو دیده به جهان گشود. دوران کودکی و تحصیلات دوره ابتدایی و متوسطه را در رشته ی زبان لاتین در مدارس شهر باکو به انجام رسانید، و چون تبعه ایران بود ناگزیر به اتفاق پدر و مادر خویش به وطن خود، ایران بازگشت و مجدداً در روستای خانقاه سفلی سکونت اختیار نمود. در سال ١٣٢٠از خانقاه سفلی به تهران مهاجرت کرد و در این شهر به انجام کارهای هنری پرداخت و در اداره راه آهن دولتی ایران استخدام، و مشغول انجام وظیفه شد، و در کنار این خدمت کارهای هنری را هم به موقع انجام می داد. با توجه به استعداد و علاقه اش به کارهای هنری توانست وارد شبکه رادیو و تلویزیون دولتی ایران بشود و در رشته های مورد علاقه خود فعالیت نماید. وی از سال ورود به صحنه فیلم و نمایش در شبکه رادیو و تلویزیون ایران تا سال ١٣۵۶ در گروه رقص و آواز محلی در سمت نوازندگی (تار) انجام وظیفه می کرد، و در فیلم های درختان ایستاده می میرند (امیر شروان-1350)، سلام بر عشق (عزیزالله بهادری-1353)، یکی خوش صدا یکی خوش دست (رضا صفایی-1356)، و فیلم عشق و خشونت (رضا صفایی-1356) و چندین فیلم دیگر ایفای وظیفه کرده است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 نیز برخلاف تعداد زیادی از همکاران خود، به فعالیت بازیگری اش ادامه داد.

بنا بر این گزارش سید احمد میرعلایی دبیربیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان و مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی به تازگی با مرحوم بسیم دیدار و برای حضور در جشنواره به عنوان مهمان ویژه از او دعوت کرده بود اما اجل فرصت حضور این هنرمند پیشکسوت در جشنواره فیلم کودک را نداد.


 تاريخ ارسال: 1392/7/5
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>Nahid:

خدا رحمتش کند. چه پیر شده بود!

1+0-

شنبه 6 مهر 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.