پرده سینما

سازنده فیلم موهن «بی‌گناهی مسلمانان» دوباره فیلم توهین آمیز می‌سازد

پرده سینما









ناکولا باسیلی، سازنده فیلم موهن بی‌گناهی مسلمانان، تنها چند روز پس از آزادی از زندان، اعلام کرده که به زودی ساخت فیلم دیگری را علیه اسلام شروع خواهد کرد.

 

باسیلی پس از دستگیریبه گزارش فارس، ناکولا باسیلی، فیلمساز آمریکایی که سال گذشته در پی ساخت فیلم موهن و جنجال ‌برانگیز بی‌گناهی مسلمانان و اعتراض گسترده مسلمانان جهان راهی زندان شده بود، حدود 10 روز پیش از منطقه‌ای افشا نشده در لس‌آنجلس‌ آزاد شد.

این در حالی است که بلافاصله پس از آزادی باسیلی، بازپرس‌های فدرال در کمال تعجب تأکید کردند که دستگیری ناکولا ارتباطی با محتوای فیلمی که وی ساخته نداشته است بلکه وی به خاطر تخلف از مفاد آزادی مشروطش به زندان فرستاده شده است.

اکنون این فیلمساز آمریکایی تنها چند روز پس آزادی، در کمال گستاخی اعلام کرده به زودی ساخت فیلم جدید خود با موضوع تروریست‌های مسلمان را آغاز خواهد کرد.

او پیش از آزادی نیز در زندان بر مواضع قبلی خود در ساخت فیلم بی‌گناهی مسلمانان پافشاری کرده بود.

او در مصاحبه با خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز گفت: من به هیچ وجه از ساخت این فیلم پشیمان نیستم.من پیش از نوشتن فیلمنامه این فیلم، کاملاً فکر کرده‌ام و می‌دانستم که باید خود را قربانی خشمی عمومی کنم تا پیامی که به آن ایمان دارم را به گوش مردم آمریکا و دیگر کشورهای جهان برسانم. آرزویم این است که فیلمم در سطح گسترده‌تری اکران شود تا بتوانم پیام آن را در سطحی وسیع‌تر به گوش همگان برسانم.

به گزارش هالیوود ریپورتر، باسیلی هم‌اکنون در جستجوی شریکی است تا بتواند یک فیلم جدید و یک برنامه تلویزیونی درباره ریشه تروریسم اسلامی بسازد.

باسیلی در مصاحبه با این نشریه سینمایی گفت: صنعت سرگرمی برای آنکه صادقانه به چنین موضوعاتی بپردازد محدودیت‌های بسیاری دارد.

نمایی از فیلم بی گناهی مسلمانانوی افزود: من از همین جا به تمامی تهیه‌کنندگان، کارگردانان و بازیگران هالیوود می‌گویم که شرم بر شما، از حادثه 11 سپتامبر به بعد تا چه اندازه توانسته‌اید درباره تروریسم پیام رسانی کنید، انگلیسی من چندان خوب نیست ولی من گنجینه‌ای از اطلاعات هستم، از همین‌جا می‌پرسم: آخر هالیوود کجاست؟ همه شما مسئول هستید، من هم‌اکنون به یک پخش‌‌کننده نترس نیاز دارم.

او در ادامه متذکر شد: من از زمان کشتار بن‌غاضی من همه‌چیزم را از دست دادم ، سه فرزندم از اینکه با من صحبت کنند می‌ترسند و من مجبور شدم بدون هیچ پولی در کلیسایی واقع در جنوب کالیفرنیا زندگی کنم تا شاید غذا و سرپناهی داشته باشم.

باسیل 56 ساله که از قبطیان مصری است و متولد این کشور است، یک مسیحی است که در سال 2010 و قبل از ساخت فیلم موهن به قید وثیقه آزاد شده بود. وی که با اتهام کلاهبرداری بانکی روبرو شده بود ماه نوامبر سال گذشته و پس از عدم تبعیت از مفاد آزادی مشروطش از زندان، مجدداً حبس شد.

وی در این فیلم مدعی است که مسلمانان در انجام خشونت‌ها و ترورهای خود گناهی ندارند، بلکه افراد معصوم و ساده لوحی هستند که با آموزه های پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام، گمراه شده‌اند.

ناکولا در این فیلم به دین اسلام و ساحت پیامبر اکرم (ص) توهین کرده و با این کار خشم مسلمانان جهان را برانگیخت و اعتراضات و تظاهرات جهانی که ضد این فیلم برگزار شد، چندین کشته و زخمی به همراه داشت؛ از جمله سفیر آمریکا در لیبی.

فیلم بی‌گناهی مسلمانان که به صورت محدود در یکی، دو شبکه تلویزیونی و سالن کوچک سینمایی اکران شده ، در قالب کلیپی 14 دقیقه‌ای نیز در سایت یوتیوب منتشر شده است.در این فیلم به طور مستقیم به شخص حضرت محمد (ص) توهین شده است.

پخش این فیلم از شبکه المنار مصر، خشم جهان اسلام را برانگیخت و اعتراضات بسیار گسترده‌ای در اشکال مختلف در بسیاری از کشورهای جهان صورت گرفت.

ایران نیز در ادامه تمامی اعتراضات، مراسم سینمایی اسکار را تحریم کرد. عوامل و بازیگران فیلم بی‌گناهی مسلمانان مدعی هستند که ناکولا باسیلی آنها را در ساخت این فیلم فریب داده است و به ادعای آنها، نه تنها به آنها گفته شده که اسم فیلم سلحشور صحرا است بلکه پس از ساخت فیلم صدای آنها دوبله شده و هر جا که اسم مستر جورج (نام شخصیت‌ اصلی فیلم) برده شده، نام او به محمد تغییر یافته است. دستمزد هر یک از آنها در هر روز 75 دلار بوده است.


 تاريخ ارسال: 1392/7/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.