پرده سینما

ملکه آفریقای جان هیوستن بازسازی می شود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چیزی از كلیت فیلم باقی نمانده است

 

مواد تبلیغی فیلم ملکه آفریقاملکه آفریقا در شرایطی بازسازی می‌شود، كه گفته می‌شود چیزی از كلیت آن باقی نمانده است.

ران اسمیت مدیر واحد بازسازی كمپانی پارامونت كه مالك این فیلم كلاسیك است،  در این رابطه می‌گوید: «این روزها شما نمی‌توانید نسخه‌ای از فیلم را پیدا كنید كه بتوانید آن را به راحتی روی پرده سینماها به نمایش بگذارید. به همین دلیل، ما هیچ وقت نتوانستیم یك نسخه خوب دی‌وی‌دی ازاین فیلم را تهیه كنیم. كار بازسازی فیلم‌هایی مثل ملکه آفریقا حكم یك چالش بزرگ را برای ما دارد. اولین سؤالی كه برای ما در این رابطه مطرح شد این بود كه چگونه می‌توان فیلمی را بازسازی كرد، كه حتی نمی‌توان به آن دست زد؟»

كمپانی پارامونت سال 1993 امتیاز قانونی و مالكیت مادی و معنوی ملکه آفریقا را به دست آورد و این زمانی بود كه آرشیو فیلم شركت سینمایی وایاكوم به این كمپانی واگذار شد. این كمپانی هیچ مشاركتی در تولید این اثر كلاسیك در سال 1950نداشته است.

منتقدان سینمایی از ملکه آفریقا به عنوان یك فیلم مستقل اسم می‌برند كه توسط سام اشپیگل و یك شركت انگلیسی تهیه شد. هنوز هم نگاتیوهای ظریف و شكننده این فیلم در كشور انگلستان قرار دارد. ملکه آفریقا به سبك خاص مشهور دوران دهه پنجاه میلادی تولید شد و كار بازسازی آن با دردسرهای فراوانی همراه خواهد بود.

این فیلم را جان هیوستن كارگردانی كرد و همفری بوگارت و كاترین هیپبورن نقش‌های اصلی آن را بازی كردند. همفری بوگارت برای این فیلم تنها اسكار بازیگری خود را گرفت.

چند ماه قبل اعلام شد فیلم كلاسیك كفش‌های قرمز هم قرار است بازسازی و مرمت شود.

 

منبع: فارس

 

 

در همین رابطه ببینید

گالری عکس های پشت صحنه فیلم ملکه آفریقا (1952)


 تاريخ ارسال: 1388/12/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.