پرده سینما

فرش قرمز جشنواره کودک زیرپای تماشاگران سپاهان

پرده سینما






 

 

 

فرش قرمز جشنواره بیست و هفتم در سانس‌های مختلف سینما سپاهان اصفهان برپا می‌شود.

 

جشنواره فیلم کودکبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری بیست و هفتمین دوره جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر، گشتی در شهر که بزنیم با  نزدیک شدن به مکان‌های فرهنگی  بیلبوردهای جشنواره، پسرکی که با میله و حلقه فیلم، امسال نماد جشنواره کودک و نوجوان شده یا پروانه‌های زرینی که در مکان‌های مختلف با رنگ‌های متنوع نصب شده‌اند، هر مخاطب سینمادوستی را به سمت سالن سینما سوق می‌دهد.

سالن سینما سپاهان  در چهار راه عباسی، و در یکی از کوچه‌ها واقع شده است اما بنر بزرگ روی دیوار که برگرفته از پوستر جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان است، به خوبی آدرسی است برای سالن سینما و برگزاری جشنواره کودک و نوجوان.

سالن سینما با پوسترهای  بخش‌های جنبی و مسابقه مزین شده است، بادکنک‌های رنگی در سالن سینما نصب شده و تعدادی از نوجوانان به صورت جمعی وارد سالن سینما می‌شوند. در بدو ورود مخاطبین به سالن سینما بسته‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان اهداء می‌شود.

سالن سینما با پوسترهای  بخش‌های جنبی و مسابقه مزین شده است، بادکنک‌های رنگی در سالن سینما نصب شده و تعدادی از نوجوانان به صورت جمعی وارد سالن سینما می‌شوند. در بدو ورود مخاطبین به سالن سینما بسته‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان اهداء می‌شود.

سیدمصطفی حسینی مدیر سینما درباره آماده سازی سالن سینما برای  جشنواره کودک و نوجوان می‌گوید: امسال برای جشنواره کودک  و نوجوان علاوه بر آماده‌سازی سالن برای حضور کودک و نوجوان ، تجهیزات و امکانات فنی سینما را به روز کردیم و به تازگی سیستم دیجیتال در سالن سینما نصب کردیم تا بتوانیم فیلم‌های امسال جشنواره را با کیفیت عالی و با سیستم دیجیتال به نمایش بگذاریم.

وی ادامه می‌دهد: با همت بنیاد سینمایی فارابی و حمایت‌های این بنیاد توانستیم تجهیزات و امکانات سینما را به روز رسانی کنیم و از بهترین تجهیزات در سالن سپاهان استفاده کردیم.

حسینی در ادامه به استقبال مخاطبین اشاره می‌کند و می‌گوید: امسال نسبت به سال‌های گذشته هماهنگی بهتر با آموزش و پرورش صورت گرفته است و مدارس به صورت مرتب صبح‌ها از فیلم‌ها استفاده می‌کنند. در سانس‌های بعدازظهر هم استقبال مخاطبین نسبت به سال گذشته بهتر بوده است.

وی درباره برگزاری اولین مراسم فرش قرمز در سالن سینما سپاهان می‌گوید: با توجه به آماده سازی سالن به لحاظ نور، صدا و تصویر فارابی امسال تصمیم گرفت تا فرش قرمز را با حضور عوامل سازنده فیلم‌ها در سالن سینما سپاهان اجرا شود.

حسینی درادامه به تولید آثار متنوع و خوب اشاره می‌کند و می‌گوید: سینما با نمایش فیلم معنی پیدا می‌کند و هر قدر فیلم خوب در سالن سینما به نمایش گذاشته شود مخاطب رغبت بیشتری برای حضور در جشنواره پیدا می‌کند. اگر نگاه دقیقی به تولید آثار داشته باشیم خواهیم دید در سال‌های گذشته آثار سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شد که متاسفانه دیگر تولید ندارد. فیلم‌های ساخته شده هم با حمایت فارابی تولید شده‌اند و به نظر می‌رسد باید برای گروه‌های سنی مختلف، فیلم تولید شود تا مخاطب به خوبی بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

مدیر سینما سپاهان اصفهان درخاتمه می‌گوید: جشنواره در اصفهان برگزار می‌شود. ای کاش مدیران و مسئولان شهری از هنرمندان اصفهانی حمایت می‌کردند تا فیلمسازان و هنرمندان اصفهانی هم آثار بلند سینمایی را در حوزه کودک و نوجوان می‌ساختند و در جشنواره شاهد آثار آنها هم بودیم. 

عزت‌الله علیزاده مدیر امور سینماهای جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان اصفهان درباره انتخاب سینما سپاهان برای مراسم فرش قرمز و حضور عوامل فیلم در این سالن می‌گوید: هر سال نوبت یک سالن سینما برای برگزاری مراسم فرش قرمز است. امسال با توجه به تجهیز شدن سینما و آماده سازی آن، ترجیح دادیم این مراسم در سالن سینما سپاهان انجام شود.

وی در ادامه می‌گوید: اولین نمایش فیلم‌ها در سالن سینما سپاهان با حضور دست‌اندرکاران صورت می گیرد.

پس از پایان نمایش فیلم سرزمین گوهران تعدادی نوجوان از سالن خارج می‌شوند و با برخی از آنها هم‌کلام می‌شویم. پورمحمدی درباره جشنواره فیلم کودک و نوجوانان معتقد است: جشنواره چند سالی است که در اصفهان برگزار می‌شود و شور و نشاط خوبی است اما به نظرم باید دقت بیشتری در ارایه بلیت‌ها صورت گیرد و فیلم ها با تفکیک سنی مشخص باشد تا بتوانیم بهتر از فیلم‌ها استفاده کنیم.

علی راحیلی نیز معتقد است باید فیلم‌ها برای مخاطب های کودک و نوجوان مشخص باشد. او تاکید می‌کند: برای دانش آموزانی که صبح‌ها از طریق مدارس به سینماها می‌روند، برنامه‌ریزی و تفکیک بیشتری صورت گرفته است اما در مورد فیلم‌ها اطلاع دقیقی در اختیار علاقمندان نیست. اگر می‌دانستیم فیلم‌ها برای چه گروه سنی آماده شده بهتر می‌توانستیم از آن استفاده کنیم.

امشب ساعت ۲۰ و ۲۲ مراسم فرش قرمز به ترتیب برای فیلم‌های فصل بلوغ (رهبر قنبری) و آفتاب مهتاب زمین (علی قوی تن) برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/7/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.