پرده سینما

آیا ایوبی با چالش جدیدی دست و پنجه نرم می‌کند؟

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حجت الله ایوبیپس اعلام استعفای رضا میرکریمی؛ حجت‌الاسلام شهاب مرادی هم از شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی، پیش از آغاز به کار رسمی آن استعفا کرد. بر این اساس، به‌نظر می‌رسد ریاست سازمان سینمایی با چالش جدیدی پس از موضوع خانه سینما مواجه است و باید دید با این موضوع چه خواهد کرد؟!

به گزارش ایسنا، طی دو هفته‌ی اخیر، طی یک خبر رسمی از سوی سازمان سینمایی، اعضای شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی منصوب شدند اما به فاصله‌ی چند روز از این خبر رضا میرکریمی در مصاحبه‌ی با ایسنا اعلام کرد، به ایوبی اعلام کرده است، ترجیح اش این است که از این شورا کناره‌گیری کند.

او گفته بود: «درباره‌ی عضویت ام در شورای پروانه نمایش به محض طرح موضوع، کمی غافلگیر شدم. در این زمینه تماسی با دکتر ایوبی داشتم و ضمن تشکر از حُسن نظر و اعتماد ایشان و جناب وزیر با توجه به حضور سه کارگردان در میان اعضاء این شورای محترم و ضرورت حضور یک تهیه کننده در ترکیب آن، آمادگی خود را جهت کناره گیری به نفع اصلاح این موضوع اعلام داشتم.»

به تازگی نیز شهاب مرادی دیگر عضو معرفی شده‌ی شورای پروانه نمایش در نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی، استعفایش را از این شورا اعلام کرده است.

شهاب مرادی در متن نامه استعفایش آورده است: «با تبریک حلول ماه ذیشرف ذی الحجه و اعیاد فرخنده پیش رو؛ از ابراز لطف شما درخصوص عضویتم در "شورای بازبینی فیلمهای سینمایی" تشکر نموده و ضمن عذرخواهی، انصرافم را اعلام می‌کنم. عضویت در این شورا با توجه به اهمیت آن فراغتی را می‌طلبد که من از آن محرومم.

در صورت الزام قانونی در خصوص عضویت یک عالم دینی در شورای مذکور (چنانچه جناب آقای رضاداد در مصاحبه اخیرشان به آن تصریح کرده‌اند) امیدوارم با مشورت حوزه مبارکه علمیه قم به عنوان قلب روحانیت شیعه، یک فرد شایسته و فارغ البال جایگزین شود.

هرچند امروز گستره‌ی مشکلات سینمای ایران وسیع تر از مسئله "بازبینی" و "نظارت" است. از مشکلات اقتصادی و صنفی که اهالی محترم سینما را رنج می دهد تا… امیدوارم با اهتمام شما بزرگواران و همکاران عزیزتان، سمت و سوی فرهنگ و هنر این سرزمین از جمله سینمای نجیب ایران، بهبود ضعف‌ها و نواقص سبک زندگی امروز ما و جهت دهی صحیح فرهنگی به جامعه باشد؛ منطبق با باورهای ناب و ارزشهای اصیل و اعتقادات دینی ما؛ چنانچه بارها در ادوار مختلف رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آن را به بیان مختلف مطالبه داشته‌اند.»

9 مهرماه طی یک خبر رسمی اعلام شد که با حکم علی جنتی و بنا به پیشنهاد رئیس سازمان سینمایی، سید حسن خامنه‌ای، دکتر حسین کرمی، دکتر محمدباقر قهرمانی، سیدرضا میرکریمی، سیداحمدرضا دستغیب، حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی، مجید رضابالا، سیدضیاءالدین دری و محمدحسین لطیفی به عنوان اعضای جدید شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی منصوب شدند.

پس از استعفای رضا میرکریمی، خبرهایی مبنی بر اینکه، سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده سینما جایگزین او خواهد شد، منتشر شد اما او در گفت‌وگویی با ایسنا گفت: خودم تمایلی ندارم که در این شورا باشم، چون این شورا تاحدودی نقش ممیزی دارد که من خیلی به انجام این کار اعتقادی ندارم و تصور می‌کنم اگر می‌توانستم به‌عنوان تسهیل‌کننده کارها حضور داشته باشم، مؤثرتر بود.

تهیه‌کننده برف روی کاج‌ها بیان کرد: این که بخواهم کار دوستانم را بررسی کنم کمی اذیت‌کننده است و به همین دلیل، علاقه‌ای به حضور در شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی ندارم.

اما در حالی که بحث شورای پروانه نمایش داغ است و برخی خبرها شنیده می‌شود مبنی بر اینکه ممکن است شورای پروانه نمایش و ساخت با هم ادغام شوند که از لحاظ قانونی هنوز مقدماتش فراهم نشده است، ازسوی دیگر جمال شورجه عضو سابق شورای پروانه ساخت در گفت‌وگویی با ایسنا تایید می‌کند که دوباره برای حضور در شورای پروانه نمایش دعوت شده است و در این شورا حضور دارد. این در حالی است که اسامی اعضاء شورای پروانه ساخت هنوز اعلام رسمی نشده است.


 تاريخ ارسال: 1392/7/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.