پرده سینما

انتقاد آلمادوار از دولت اسپانیا: می‌خواهند ریشه سینما را بزنند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

پدرو آلمادوارپدرو آلمادوار، کارگردان اسکاری سینمای اسپانیا با انتقاد شدید از دولت کشورش، آنها را به برنامه‌ریزی در جهت نابودی سینما متهم کرد.

به گزارش ایسنا، پدرو آلمادوار، چهره صاحب‌نام سینمای اسپانیا با اشاره به افزایش غیرمتعارف بلیت سینما در این کشور، دولت اسپانیا را به داشتن طرح و برنامه‌ای به منظور نابود کردن سینما متهم کرد.

آلمادوار که اخیرا به جمع کارگردان معترض به سیاست‌های دولت پیوسته است، در مقاله‌ای با انتقاد از وزیر دارایی اسپانیا کریستوبال مونتورو گفت: اقدام دولت در افزایش مالیات بر ارزش افزوده بلیت سینما منجر به بسته شدن بسیاری از سالن‌ها و از دست رفتن تعداد زیادی از فرصت‌های شغلی می‌شود.

وزیر دارایی اسپانیا هفته گذشته در اظهارنظری گفته بود، مشکلات صنعت سینما به کاهش سرمایه‌گذاری دولت در سینمای داخلی و افزایش مالیات مربوط نیست، بلکه ناشی از کیفیت نازل فیلم‌های اسپانیایی است.

آلمادوار در ادامه مقاله انتقادی خود نوشت: چه‌کسی باید به وزیر بگوید هم‌اکنون نرخ مالیات بر ارزش افزوده مربوط به بلیت سینما در فرانسه 7 درصد است و سال بعد به 5 درصد کاهش می‌یابد. این نرخ در ایتالیا و آلمان نیز به ترتیب 10 و 11 درصد است، در حالیکه در اسپانیا 21 درصد است.

 

کارگردان با او حرف بزن در ادامه افزود: نزاع میان سینماگران و جناح حاکم در اسپانیا از جنگ عراق در سال 2003 سرچشمه می‌گیرد؛ جایی که فیلمساران اسپانیایی نسبت به جنگ در عراق اعتراض کردند و علاوه‌بر آن 90 درصد مردم نیز با تجمع و برگزاری تظاهرات اعتراض خود را به جنگ در عراق نشان دادند. هم‌اکنون مشکلاتی که با آن درگیر هستیم، نتیجه مستقیم شعار «NO WAR» کارگردانان و سینماگران اسپانیاست.


 تاريخ ارسال: 1392/7/22
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.