پرده سینما

هفته فیلم ساموئل خاچیکیان در تهران برپا می‌شود

پرده سینما






 

 

 

هفته فیلم و بزرگداشت زنده‌یاد ساموئل خاچیکیان از روز 4 آبان ماه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

 

زنده یاد خاچیکیانبه گزارش ایسنا، در ادامه برنامه‌های نمایش فیلم و بزرگداشت کارگردان‌های سینمای ایران، حیدر رحیمی مسوول سینما تک موزه‌ هنرهای معاصر تهران گفت: بعد از برگزاری هفته فیلم و بزرگداشت آثار مسعود کیمیایی، هفته فیلم ساموئل خاچیکیان با نمایش 6 فیلم از این کارگردان مطرح سینما با همکاری موسسه موج نوپگاه از روز 4 تا 9 آبان ماه از ساعت 16 در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برپا می‌شود.

همچنین بعد از نمایش هر فیلم جلسه نقد و بررسی با حضور منتقدان ، نویسندگان و کارگردان‌های سینمای ایران برگزار می‌شود.

رحیمی در ادامه افزود: ساموئل خاچیکیان نویسنده ، تدوینگر و یکی از تاثیرگزارترین کارگردان‌ها در صنعت سینمای ایران بود و حتی می‌توان خاچیکیان را به عنوان یکی از پیشگامان سینمای ایران و شاید جزو نخستین کارگردانانی دانست که با دکوپاژ سرصحنه فیلم‌برداری می‌رفت و به عنوان فیلم سازی نوآور تولید فیلم‌های جنایی را در ایران باب کرد و برخی به وی لقب هیچکاک ایران را داده بودند.

مسوول سینما تک در پایان گفت: خاچیکیان فیلم‌های بسیاری را در کارنامه خود دارد که می‌توان به فیلم‌های چهارراه حوادث، فریاد نیمه شب، یک قدم تا مرگ، دلهره، ضربت، خداحافظ تهران، انفجار، یوزپلنگ، شب بیست و نهم، شکار و... اشاره کرد و می‌توان گفت، بسیاری از بازیگران نامدار سینمای ایران با بازی در آثار ساموئل خاچیکیان به سینما آمدند و برخی از فیلم‌هایش هم همچون ضربت و عقاب‌ها از آثار پرفروش زمان خود بودند.

هفته فیلم و بزرگداشت ساموئل خاچیکیان از روز 4 تا 9 آبان ماه از ساعت 16 در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران آغاز و هرروز یک فیلم از این کارگردان به نمایش در می‌آید که بعد از نمایش هر فیلم جلسه نقد وبررسی برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/7/29
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>پیمان شوقی:

از دو جهت خبر خوشحال کننده ایست: هم نفس خبر یعنی بزرگداشت یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین فیلمسازان تاریخ سینمای ما و هم استمرار حرکت خوب سینماتک که در سکوت دیرپای فیلمخانه ملی ایران، بانی این حرکت خوب و سازنده شده است. این وسط چیزی که مهم است فیلمهاییست که در این برنامه به نمایش درخواهد آمد. چون احتمالاً به فیلمهای بعد از انقلاب او اکتفا خواهدشد که میدانیم در میان مجموعه آثار او چندان قابل توجه نیستند. شاخص آثار مرحوم خاچیکیان، فیلمهای آژیرفیلم اوست به اضافه یکی دو کارش با میثاقیه و فیلمکوفیلمز، علی الخصوص جهنم سفید که نسخه اش در شبکه قاچاق هم موجود نیست. امیدوارم آثاری مثل شب نشینی درجهنم، ضربت، ببرمازندران ، طوفان در شهرما و دلهره در چنین برنامه هایی به نمایش درآیند.

0+0-

سه‌شنبه 30 مهر 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.