پرده سینما

دبیر جشنواره سی و دوم فجر:هیچ تغییری در سیاست‌ها و قوانین جشنواره ایجاد نکرده‌ایم

پرده سینما






 

 

 

رضا داد گفت: بخش سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول در بخش نگاه نو و سیمرغ بلورین متن و پژوهش در آثار مستند که در برخی از دوره‌ها حضور و در برخی از دره‌ها حذف شده بود را در این دوره اضافه کردیم.

 

علیرضا رضادادعلیرضا رضاداد، دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با توجه به مدت زمان اندک تا برگزاری جشنواره در خصوص برنامه‌های خود گفت: فرصت زیادی برای بررسی دقیق و هم جانبه همچنین ایجاد طرح جدید برای جشنواره نداشتیم و به دلیل برگزاری در دوره‌های پیشین نیازی هم از این بابت نبود چرا که جشنواره از ثبات نسبی برخوردار است.

وی با اشاره به قدیمی‌تر بودن 2 بخش محتوا و مضمون ادامه داد: بخش سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول در بخش نگاه نو و سیمرغ بلورین متن و پژوهش در آثار مستند که در برخی از دوره‌ها حضور و در برخی از دوره‌ها حذف شده بود را اضافه کردیم. همچنین دستاورد فنی و هنری در این بخش را که پیش از این سیمرغ بلورین دریافت می‌کرد به جایزه ویژه هیات داوران تغییر دادیم.

رضاداد افزود: در بخش بین الملل جایزه بازیگران زن و مرد در بخش سینمای جهان اسلام را نیز با توجه به فیلم‌های برتر کشورهای این حوزه امکان حضور دارند را کم کردیم و در مجموع یک جایزه از جوایز ما حذف شد و برخی از سیمرغ‌ها را به جایزه ویژه تغییر دادیم.

وی در خصوص مهیا بودن بودجه این دوره عنوان کرد: تلاش ما بر این است که مسائل مالی را حل کنیم و بحران مالی موضوعی است که باعث شده دولت دچار محدودیت شود و به همین جهت ما متعادل و با حداکثر صرفه جویی جشنواره را برگزار می‌کنیم و رویکرد ما این گونه است که به شکل منطقی به سمت برپایی جشنواره پیش رویم.

رضاداد با تاکید بر پذیرش همیاری از سوی فارابی اظهار داشت: همه سازمان‌ها باید در جهت کمک به برپایی بهتر جشنواره کمک کنند چرا که سازمان‌های تابع معاونت سیاسی به عنوان بازوهای اجرایی سینما هستند.

وی در خصوص حضور فیلم‌های سال گذشته از جمله زندگی مشترک آقای محمودی و بانو و همه چیز برای فروش در جشنواره امسال بیان کرد: براساس مقررات هر فیلمی که اجازه حضور داشته باشد شانس راه یابی به جشنواره امسال را دارد و در غیر این صورت حضور پیدا نمی‌کند. مقررات جشنواره روشن است و براساس آن هیات انتخاب با بررسی فیلم‌ها و کیفیت‌شان دست به انتخاب می‌زنند و با توجه به مقررات موجود هیچگونه تغییری را در سیاست‌ها و قوانین جشنواره ایجاد نکردیم.

او در پاسخ به اینکه تا چه حد جشنواره امسال دور از حاشیه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: تاکنون مشاهده‌ای مبنی بر دخالت در تصمیم گیری بیرون از حوزه نداشتم اما حواشی برای هر فعالیتی طبیعی است و ما در جامعه‌ای آزاد زندگی می‌کنیم که همه حق اظهارنظر در مورد یکدیگر را دارند و مسئله خاص و ویژه‌ای نیست. 

رضاداد در خصوص احتمال حذف هالیوودیسم از بخش جنبی جشنواره گفت: این بخش به صورت مستمر همه ساله نبوده و به تناسب شرایط برگزاری جشنواره سمینار و فعالیت فرهنگی برگزار می‌شد. در دوره‌ای موضوع جنگ نرم و یا موضوعات مختلف متناسب با شرایط فرهنگی در بخش جنبی جشنواره شکل می‌گرفت امسال نیز با بررسی سینمای کشور و متناسب با اقتضای آن موضوعی را پیش بینی خواهیم کرد.

وی در خصوص خبری مبنی بر موقتی بودن سمت دبیری خود اظهار داشت: حجت الله ایوبی اعلام کرد که در پایان جشنواره فیلم فجر برای سکانداری دوره‌های بعد تصمیم‌گیری خواهد شد و خود من نیز ترجیح می‌دادم شخص دیگری این مسئولیت را قبول کند و من به عنوان مشاور با او همکاری داشته باشم.

مشاور ارشد رئیس سازمان سینمایی در پایان صحبت‌هایش در خصوص شعار جشنواره و متفاوت بودن این دوره خاطرنشان کرد: شعار امسال همچون سال‌های گذشته به محض آغاز فعالیت‌های تبلیغی جشنواره و همچنین شرایط فرهنگی اجتماعی و سیاسی انتخاب خواهد شد و امیدوارم با توجه به نظرات مثبت دیگران دوره متفاوتی را داشته باشیم.


 تاريخ ارسال: 1392/7/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.