پرده سینما

نامه‌ عظیمی‌ میرآبادی خطاب به جنتی : موسسه مقاومت هنوز فعالیتی نکرده که تخلف بکند

پرده سینما






 

 

 

عظیمی میرآبادی خطاب به علی جنتی وزیر ارشاد درباره‌ی مباحث مطرح شده درباره‌ موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی توضیحاتی داد.

 

به گزارش ایسنا، در متن نامه‌ میرآبادی به عنوان مدیرعامل این موسسه آمده است:

1. به صراحت ماده 2 از ضوابط تاسیس مراکز و موسسات فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بررسی صلاحیت موسس و موسسان و مدیر یا مدیران یک موسسه و اهداف و موضوعات مدنظر در اساسنامه مربوطه مجوز فعالیت آن موسسه را صادر می‌نماید.

2. در ماده 6 این ضوابط شرایط موسسین و مدیران به صراحت آمده است، درصورتی می‌توان به یک موسسه فرهنگی اجازه فعالیت داد که جمیع شرایط مندرج در قانون را دارا باشد.

3. صریحاً در قانون مذکور آمده‌است که در هیأت مذکور به تخلفات رسیدگی می‌شود که علی‌القاعده در صورت اثبات تخلف، حسب مورد مجازات‌های «اخطار شفاهی یا کتبی، تعلیق جواز یا تعطیل‌موقت مرکز فرهنگی از 3 ماه تا یک‌سال، تعطیل دائم و لغو مجوز» اعمال و توسط دبیر هیأت ابلاغ خواهد شد.

تبصره: متقاضیانی که صلاحیتشان از سوی هیأت تأیید نشده یا مؤسسات فرهنگی‌ای که به علت ارتکاب تخلف به یکی از مجازاتهای پیش بینی شده

در‌ ماده 16 (‌تعلیق و یا تعطیل موقت یا دائم مرکز فرهنگی) محکوم می‌شوند می‌توانند از تاریخ رؤیت تصمیم هیأت در مدت 20 روز اعتراض خود را با ‌ذکر دلایل و ارئه مدارک به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تسلیم کنند.

4. پس از صدور مجوز فعالیت یک موسسه هیچ مرجعی نمی‌تواند از فعالیت آن جلوگیری به عمل آورد و یا مجوز مذکور را لغو نماید، مگر اینکه موضوع در هیات رسیدگی به مراکز فرهنگی مطرح و پس از احراز تخلف حسب مقررات و با رعایت سلسله مراتب تخلفات تصمیم مقتضی صادر گردد.»

میرآبادی خطاب به وزیر ارشاد آورده است: «حضرتعالی استحضار دارید که هم اکنون شما به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت جمهوری اسلامی در مقام احراز و اجرای عدالت در این حوزه خطیر قرار دارید، و تصمیمات آن مقام معزز الگوی رفتاری و فکری خواص و عوام جامعه خواهد بود. ما نیز علم به این داریم که جنابعالی هم علی‌القاعده در اتخاذ تصمیم، عادل بوده و تحت تاثیر نیّات و سخنان اشخاص دیگر تصمیمی نخواهید گرفت، به خصوص از آن جهت که تصمیم‌گیری در این مقام تأثیرات فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی جدی‌ای را در پی خواهد داشت.

لذا استحضار داشته باشید که:

1. موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی هنوز عملاً فعالیتی انجام نداده است که بخواهد مرتکب تخلف گردد.

2. در تشریفات تاسیس موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی هیچ نقصی وجود نداشته و تمامی مراحل آن مطابق قانون و مقررات به انجام رسیده و در اداره ثبت شرکتها به ثبت و آگهی رسیده‌است. اگر از جانب جنابعالی نقصی در این زمینه مشاهده شده، طبیعتاً به موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی

ارتباطی ندارد.

3. اعلام این خبرکه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی از عضویت در هیات امنای موسسسه خبرنداشته‌اند، اگر معطوف به شخص جناب آقای جنتی است، طبیعی است، چرا که تشریفات تأسیس موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی در دوره ماقبل ایشان طی شده است، اما اگر منظور شخصیت حقوقی مقام عالی وزارت بوده، بیان این مطلب دور از دقت و انصاف است چرا که وزیر محترم وقت، با آگاهی از دلایل شکل‌گیری موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی، ضمن پذیرش این عضویت، مجوز فعالیت آن را صادر نموده‌اند.

4. از سوی دیگر اگر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی عضویت خود را در هیات امنا به عنوان شخص حقوقی قبول ندارند، علی‌القاعده می‌توانند مطابق روش‌های قانونی، انصراف خود را اعلام فرمایند تا پس از تشکیل هیأت امنا، شخص حقوقی دیگری جایگزین یا این عضویت ملغی گردد.

5. همانگونه که طی نامه مفصل قبلی به استحضار حضرتعالی رسید، به استناد متن صریح و روشن اساسنامه مصوب موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی در هیأت رسیدگی به مراکز و موسسات فرهنگی، در صورت وجود مازاد درآمد نسبت به هزینه‌ها در هر مورد به هیچ یک از اعضاء هیأت مؤسس، هیأت امناء، مدیرعامل، قائم مقام، خزانه دار و یا سایر مدیران و مسئولان و کارکنان مؤسسه هیچگونه وجهی تحت عنوان سود پرداخت نخواهد شد (ماده33)؛ اعضای هیأت امناء، مدیرعامل، قائم مقام، و خزانه‌دار مؤسسه و افراد درجه اول آنها نمی‌توانند به هیچ عنوان به طور مستقیم و یا غیرمستقیم تحت عناوین شخصیت حقوقی یا حقیقی، طرف قرارداد و معامله با مؤسسه قرار گیرند (ماده34)؛ ودر صورت انحلال مؤسسه، هیچگونه سهم، سود، و حق و حقوقی به هیچیک از مؤسسین، هیأت امناء، هیأت مدیره، مدیران و سایر اشخاص تعلق نمی‌گیرد.

(ماده37)، لذا این برداشت ذهنی و غیرواقعی برخی افراد که تاسیس این موسسه برای سهم‌خواهی یا سودگیری مدیران سابق سینمایی تلقی شده، امری مبتنی بر اشتباه و سوء برداشت است. حقیقتاً نگاهی اجمالی به اساسنامه موسسه، همگان را به این باور و ایمان می‌رساند که هدف از تاسیس موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی، ارتقا کمی و کیفی سطح فعالیت‌های سینمایی در حوزه‌های بیداری اسلامی، مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به صورت کاملا تخصصی است.

6. به استناد متن اساسنامه مصوب موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی در هیأت رسیدگی به مراکز و موسسات فرهنگی، تصمیم‌گیری در اجازه یا عدم اجازه فعالیت موسسه و یا لغو مجوز آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی موکول شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این اختیار را عملاً به شورای مذکور تفویض نموده است.

در پایان استدعا دارد، همانگونه که از دولت محترم تدبیر و امید انتظار می‌رود، حضرتعالی دستور فرمایند ضمن بررسی دقیق موضوع نه تنها از فعالیت

موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی جلوگیری نشود، بلکه با حمایت جدی و دلسوزانه این موسسه را در پیشبرد اهداف الهی و انقلابی‌اش یاری نمایند.»

به تازگی وزیر ارشاد از ابطال مجوز موسسه مقاومت خبر داده بود.


 تاريخ ارسال: 1392/7/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.