پرده سینما

نمایش آثار کوروساوا و جان فورد در جشنواره برلین

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پوستر فستیوال برلینجشنواره فیلم برلین امسال در بخش مرور آثار بر روی تکنیک استفاده از نور در فیلمسازی تمرکز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مسئولان برگزاری شصت‌وچهارمین جشنواره فیلم برلین اعلام کردند، بخش مرور آثار این رویداد سینمایی در این دوره به نمایش فیلم‌هایی خواهد پرداخت که به بهترین شکل از نورپردازی در ساخت فیلم بهره‌ برده‌اند.

در این بخش بیش از 40 اثر سینمایی به نمایش گذاشته می‌شود و به بررسی سبک‌های گوناگون نورپردازی در ژانر و دوره‌های زمانی متفاوت می‌پردازد.

از مهمترین فیلم‌های منتخب در این بخش می‌توان به راشومون ساخته «آکیرا کوروساوا، کارگردان سرشناس ژاپنی اشاره کرد که در آن نورپردازان با استفاده از نور دنیایی فوق‌العاده را خلق کرده‌اند.

در این بخش فیلم قطار سریع السیر شانگهای محصول 1932 به کارگردانی جوزف فن اشترنبرگ نیز به روی پرده خواهد رفت و در مورد سبک نورپردازی آن بحث خواهد شد.

بخش مرور آثار جشنواره فیلم برلین 2014 به نمایش آثاری برگزیده از فیلم‌های جنگی و تغییر مسیر آن‌ها به سوی رئالیسم خواهد پرداخت و فیلم‌ خوشه‌های خشم جان فورد و همشهری کین اورسن ولز به روی پرده خواهند رفت.

از دیگر فیلم‌های حاضر در بخش مرور آثار برلین می‌توان به مرغ‌عشق‌های آوازخان به کارگردانی ماساهیرو ماکینو، زیر فانوس به کارگردانی گرهارد لمپرشت، علامت زورو ساخته فرد نیبلو و نقاب آهنی به کارگردانی آلن دوان اشاره کرد.

 

شصت‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم برلین از تاریخ 6 تا 16 فوریه برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/8/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.