پرده سینما

سینما جمهوری فروخته شد

پرده سینما

 

 

 

 

 


 




سینما جمهورییک زن به همراه شرکایش در مزایده فروش سه دانگ از مالکیت سینما جمهوری که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شده بود، برنده شد.

به گزارش مهر، آگهی مزایده فروش سه دانگ منافع سینما جمهوری آبان ماه در یکی از روزنامه های کشور منتشر شد این درحالی است که سینما جمهوری جز بناهای تاریخی شهر تهران محسوب می شود.

خبرگزاری مهر در روز هشتم آبان ماه اطلاع داد که ساختمان تاریخی سینما جمهوری در حد فاصل خیابان فلسطین و ابوریحان نیز با مساحت 1293/26 متر با قیمت پایه دو میلیارد و 550 میلیون تومان با عنوان ساختمان فرهنگی مذهبی به مزایده گذاشته شد.

در آگهی فروش این سینما آمده بود: سه دانگ مشاع از 6 دانگ ملکیت و سه دانگ منافع سینما به صورت وکالتی واگذار می شود. ضمنا منافع سرقفلی واحدهای تجاری جز مورد واگذاری نیست.

در این مزایده از میان سه برگزیده اول، یک زن به همراه شرکایش برنده شد.

سینما جمهوری که به نام  "نیاگارا" مشهور بود، در سال 1337 با 960 صندلی ساخته شد و در دهه ۴۰ اولین سینمای ایران بود که به سیستم صندلی‌های متحرک مجهز شد. در آن زمان علی حاتمی و محمد علی فردین مالکان این سینما بودند.

 

پیش از این  علی مصفا همسر لیلا حاتمی درباره وضعیت به وجود آمده برای سینما جمهوری و مزایده سه دانگ آن به خبرنگار مهر گفته بود: سه دانگ این سینما توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از محمدعلی فردین بازیگر سینما گرفته شده است و در حال حاضر صاحب این سه دانگ آن را به مزایده گذاشته است تا آن بخش را بفروشد.


 تاريخ ارسال: 1392/8/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.