پرده سینما

اسپیلبرگ پولسازترین چهره هالیوود شناخته شد

پرده سینما






 

 

 

بازیگران و کارگردانان درجه یک هالیوود دستمزدهایی دریافت می‌کنند که شاید استحقاق آن را ندارند.

 

اسپیلبرگبه گزارش خبرآنلاین، یک تحقیق جدید با عنوان شاخص سودآوری که نتایج آن سه‌شنبه منتشر شد نشان می‌دهد معروف‌ترین چهره‌های هالیوود عملاً در برابر فیلم‌های خود چقدر پولساز هستند. و آن‌ها که پولسازتر از بقیه هستند لزوماً بیشترین دستمزد را دریافت نمی‌کنند.

شاخص سودآوری حاصل یک تحقیق سه ساله روی درآمدهای سالانه حاصل از فروش فیلم‌ها در سینماها همین‌طور فروش نسخه‌های نمایش خانگی فیلم‌هاست که توسط حدود 65 هزار فرد شاغل در هالیوود در سراسر دوران کاری آن‌ها ساخته شده‌اند.

برابر با این شاخص، استیون اسپیلبرگ با متوسط 27.4 میلیون دلار در سال و 13.7 میلیون دلار برای هر فیلم، بیش از بقیه پولساز بوده است.

ساموئل ال. جکسن با 24.4 میلیون دلار در سال و 6.2 میلیون دلار برای هر فیلم در رده دوم است. جانی دپ و تام کروز به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

این را مقایسه کنید با فهرست سالانه پردرآمدترین بازیگران مرد هالیوود به انتخاب مجله فوربس که ماه ژوئیه منتشر شد.

برابر با آن فهرست، رابرت داونی جونیور در فاصله ژوئن 2012 تا ژوئن 2013 با حدود 75 میلیون دلار، پردرآمدترین بازیگر مرد هالیوود بوده است، اما او برابر با شاخص سودآوری با 20.6 میلیون دلار در سال در رده نهم فهرست چهره‌های پولساز هالیوود قرار دارد.

دیگر چهره‌های پردرآمد فهرست سالانه فوربس شامل چانینگ تیتم (60 میلیون دلار)، هیو جکمن (55 میلیون دلار)، مارک والبرگ (52 میلیون) و دواین جانسن (46 میلیون دلار)، حتی به فهرست 10 نفر اول شاخص سودآوری راه پیدا نکرده‌اند.

اما همان طور که پل درگارابدیان تحلیل‌گر فروش فیلم‌ها به یواس‌ای تودی می‌گوید تعدادی از این بازیگران که به ظاهر بیش از استحقاق خود دستمزد دریافت می‌کنند، ستون مجموعه‌های سینمایی مهم هستند: داونی جونیور در مرکز دو مجموعه تولید مارول انتقامجویان و آیرون من قرار دارد. تیتم نقش‌هایی مهم در فیلم‌های Step Up، خیابان جامپ شماره 21 و مجموعه سینمایی سرباز جو بازی کرده است. جکمن ستون سری فیلم‌های افراد ایکس و وولورین است. والبرگ به مجموعه ترانسفورمرها اضافه شده و جانسن بازیگر اصلی دو فیلم آخر و فیلم جدید سریع و خشمگین است و به مجموعه سرباز جو هم اضافه شده است.


 تاريخ ارسال: 1392/8/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.