پرده سینما

هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره فيلم فجر معرفی شد

پرده سینما






 

 

 

هیئت انتخاب بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر کار بازبینی آثار ارسال شده به این بخش جشنواره را آغاز کرد.

 

جشنواره فیلم فجربه گزارش سایت پرده سینما، علی مصفا، ناصر عنصری، حسین معزی نیا، احمد امینی  و منصور ضابطیان اعضای هیئت انتخاب بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر امسال را تشکیل می دهند. این افراد کار ارزیابی و انتخاب آثار رسیده در این بخش را آغاز کرده و قرار است از بین فیلمهای ارسال شده از جهان، آثار برگزیده را انتخاب کنند.  بخش سینمای بین الملل شامل دو بخش رقابتی جام جهان نما و سینمای سعادت و بخش غیر رقابتی نمایش های ویژه است.

علی مصفا به عنوان کارگردان، دستیار کارگردان، نویسنده، بازیگر و تهیه کننده از سال 1370 وارد سینما شده است. بازی در فیلم های پری، لیلا، پارتی و سریال کیف انگلیسی در کارنامه سینمایی علی مصفا به چشم می خورد. وی همچنین در سال 1382 اولین فیلم بلند سینمایی خود به نام زنی در دوردست را کارگزدانی کرده است.

ناصر عنصری از دیگر اعضا هیئت انتخاب بخش بین الملل فیلم فجر است. وی از سال 1358 بعنوان گوینده وارد صدا و سیما شده است و از آن زمان تاکنون در حوزه های مختلف سینما فعالیت کرده است. تهیه و تولید فیلم های مستند تلویزیونی، همکاری در شورای فرهنگی فارابی، عضویت در شورای بازبینی فیلم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت در هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر بخشی از کارنامه سینمایی ناصر عنصری است. او همچنین در فیلم های اقلیما و یک تکه نان به عنوان تهیه کننده حضور داشته است.

حسین معزی نیا دیگر عضو هیئت انتخاب بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر، در بین علاقه مندان به سینما بعنوان منتقد سینمایی شناخته می شود. وی سردبیری مجله سینمایی 24 را برعهده دارد و تا کنون در مجله های مختلفی چون سوره، نیستان، نقد سینما، سروش و... نویسندگی کرده است. اوهمچنین دو کتاب ابراهیم حاتمی کیا و فیلم فارسی چیست را در حوزه سینما به رشته تحریر درآورده است. معزی نیا بعنوان تهیه کننده در دو مستند سینمای دینی و سنگ کاغذ قیچی  در تلویزیون نیز حضور داشته است.

احمد امینی دیگر عضو هیئت انتخاب بخش بین الملل از چهره های شناخته شده سینما است. وی که فارغ التحصیل دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران  است فیلم های بی خداحافظی، این زن حرف نمی زند، چتری برای دو نفر، غریبانه و سایه های هجوم را کارگردانی کرده است. در کارنامه هنری وی کارگردانی سریالهای اولین شب آرامش، بی گناهان و داوران نیز دیده می شود.

منصور ضابطیان به عنوان آخرین فرد هیئت انتخاب بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر نیز فعالیت گسترده ای در حوزه سینما داشته است. وی بعنوان روزنامه نگار، کارگردان، مجری و تهیه کننده فعالیت دارد.  وی کار روزنامه نگاری خود را در نشریاتی چون حیات نو، چلچراغ، گزارش فیلم،سینمای نو و کلک پیگیری کرده و تا کنون دوبار جایزه قلم بلورین جشنواره مطبوعات را کسب کرده است.


 تاريخ ارسال: 1392/8/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.