پرده سینما

ابراز تعجب مجیدی از تجاری شدن سینمای هند

پرده سینما






 

 

 

مجید مجیدی فیلمساز ایرانی که در جشنواره بین المللی فیلم هند حضور دارد، از اینکه سینمای این کشور پسرفت کرده و فیلمسازان هندی به سمت تولید تجاری رفته اند ابراز تعجب کرد.

 

مجید مجیدیبه گزارش ایرنا، مجیدی این مطلب را در گفت وگو با خبر گزاری پی.تی.آی هند بیان کرد و افزود: قصد دارد فیلم آینده خود را با عنوان باغ های معلق در هند بسازد.

وی گفت: من هند را از طریق فیلم های ساتیاجیت رای می شناسم و سبک شاعرانه وی را تحسین می کنم به همین دلیل از اینکه می بینم سینمای هند که فیلمسازانی همچون ˈساتیاجیت رایˈ در آن فیلم می ساختند به شرایط کنونی دچار شده است ناراحت می شوم.

مجیدی با بیان اینکه چشم انداز تجاری، اولویت سینمای هند شده است، افزود: روح سابق از سینمای هند رفته و پولسازی نسبت به محتوا در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: در حالی که کارگردانانی همچون دنی بویل و انگ لی از برندگان اسکار از نقاط مختلف دنیا به هند آمده و فیلم هایی همچون ˈزندگی پایˈ و ˈمیلیونر زاغه نشینˈ را ساخته اند، فیلمسازان داخلی هند نتوانسته اند با قصه های خوب به چنین موفقیت هایی دست یابند.

این کارگردان ایرانی اظهار داشت: هند فرهنگی غنی دارد و در این کشور به اندازه کافی داستان هست که بتواند محتوای سینمایی چشمگیری تولید کند اما به دلایلی این تولید انجام نمی شود.

وی افزود: دیدگاه بویل (سازنده فیلم میلیونر زاغه نشین) نسبت به هند را دوست ندرد زیرا به دیدگاه گردشگران شباهت دارد.

وی درباره میزان اثرگذاری سیاست در فیلمسازی نیز گفت: سیاست و هنر دو موضوع متفاوت هستند که نباید با هم تلفیق شوند؛ هنر باید همیشه خالص باشد و از سیاست تاثیر نپذیرد.

مجیدی با بیان اینکه نمی توانیم این واقعیت را که منکر شویم که از شرایط سیاسی تاثیر می پذیریم ادامه داد: هنرمندان در هر حال باید تلاش کنند تا راهی برای رهایی از این شرایط بیابند.

وی ادامه داد: ساخت فیلم همچون انتشار روزنامه و انعکاس وقایع روز کشور نیست بلکه باید جدا از این موضوعات باشد.

وی گفت: همیشه فکر می کردم اگر قرار است فیلمی خارج از ایران بسازم آن را در هند خواهم ساخت زیرا از نظر فرهنگی بسیار غنی و به فرهنگ ایران نزدیک است.

مجیدی قرار است فیلم خود را در هند به تهیه کنندگی آی کندی فیلم (Eye Candy Films) بسازد.

چهل و چهارمین جشنواره 12 روزه بین المللی فیلم هند چهارشنبه گذشته در پاناجی ایالت ˈگواˈ هند با حضور ایران و 76 کشورآغاز به کار کرد.

در این جشنواره، 326 فیلم از 76 کشور حضور دارند و مجید مجیدی کارگردان ایرانی نیز میهمان ویژه جشنواره امسال است.

در نخستین هفته از این جشنواره، فیلم ایرانی هیس، دخترها فریاد نمی زنند به کارگردانی پوران درخشنده به نمایش درمی آید.


 تاريخ ارسال: 1392/9/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.