پرده سینما

ژیلا مهرجویی طراح صحنه پیشکسوت سینمای ایران درگذشت+جزئیات مراسم تشییع

پرده سینما






 

 

 

ژیلا مهرجویی خواهر داریوش مهرجویی که از طراحان صحنه خوب سینمای ایران به‌شمار می رفت امروز 8 آذر ماه در تهران درگذشت.

 

به گزارش فارس، ژیلا مهرجویی خواهر داریوش مهرجویی که از طراحان صحنه خوب سینمای ایران به‌شمار میرفت پس‌از عمل جراحی قلب به دلیل افت فشار امروز 8 آذر ماه درگذشت.

ژیلا مهرجویی در سال 1324 در تهران متولد شد و تحصیلات خود را در رشته های کارگردانی در مرکز آموزش مدرسه عالی سینما و تلویزیون و جامعه شناسی علوم آموزشی (مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه اوتساتود فرانسه) ادامه داد. پس از آن در سمت های مختلف هنری از قبیل: دستیار کارگردان و برنامه ریز، منشی صحنه و تدوینگرحضور یافت و موفق به ساخت فیلم های مستند (15 فیلم)، کوتاه داستانی و تبلیغاتی شد. او همچنین در یک سریال تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی به عنوان طراح صحنه و لباس به ایفای نقش پرداخت و توانست دو بار در کشور فرانسه نمایشگاهی را در زمینه نمایش لباس های سنتی ایرانی برگزار کند. مهرجویی در سال1381 فیلم چناران را ساخت و آن را به عنوان تز دانشگاهی خود تهیه نمود. از دیگر فعالیت های مهرجویی می توان به نوشتن حدود 20 سناریوی بلند و سریالی و همچنین ترجمه دو کتاب از زبان های فرانسه و انگلیسی اشاره کرد. لازم به ذکر است که او در دوره های هجدهم و بیستم جشنواره فیلم فجر به ترتیب برای فیلم های بوی کافور عطریاس و خانه ای روی آب، موفق به دریافت جایزه شد.

مراسم تشییع پیکر ژیلا مهرجویی فردا از مقابل خانه‌ سینما برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا این مراسم از ساعت 10 صبح از مقابل ساختمان شماره‌ی 1 خانه‌ی سینما برگزار خواهد شد در ادامه، پیکر این هنرمند فقید برای خاکسپاری به طالقان منتقل خواهد شد.

همچنین طبق اعلام، علاقه‌مندان، با وسیله‌های نقلیه‌ در نظر گرفته شده، از مقابل خانه‌ سینما به‌سمت طالقان منتقل خواهند شد.


 تاريخ ارسال: 1392/9/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.