پرده سینما

مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

مراسم تودیع و معارفه‌ مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و موسسه رسانه‌های تصویری در ساختمان وزارت ارشاد در بهارستان برپا شد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در این مراسم حجت الله ایوبی با اشاره به اهمیت دو نهاد انجمن سینمای جوان و موسسه رسانه‌های تصویری گفت: انجمن سینمای جوان یک نهاد مهم است و مدرسه سینمای ایران است و کسانی که خود را عضو این مجموعه می‌دانند همیشه خود را جوان می‌دانند زیرا سینمای جوان حلقه وصل سازمان سینمایی با استان‌ها و جوانان است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مدیریت قبلی انجمن سینمای جوان توانسته است گام‌های بزرگی را بردارد و انجمن را به یک جایگاه بزرگی برساند. ما نیز قصد نداریم دوباره کاری را از نو آغاز کنیم و تلاش داریم میراثی را که به ما رسیده است را حفظ کنیم و آن را روشن نگه داریم.

وی همچنین درباره موسسه رسانه‌های تصویری نیز گفت: موسسه رسانه‌های تصویری موسسه خوبی است و تلاش دارد تا به سینما کمک کند و قرار نیست رقیب بخش خصوصی باشد بلکه باید یار و همراه بخش خصوصی باشد.

حسین مسافرآستانه (مدیرعامل جدید موسسه رسانه‌های تصویری) گفت: از زمانی که درسال ۷۱ این موسسه تشکیل شد خدمات شایسته‌ای به سینما کرده است. البته درسالهای گذشته قرار بوده این موسسه دست سینما را بگیرد. اما گاهی پای سینما را گرفته است. ما تلاش داریم که هیچ نگاه خط کشی شده‌ای نداشته باشیم بلکه نگاه ما منافع عمومی را دنبال می‌کند زیرا معتقدیم رشد کردن در گرو توجه به منافع عمومی است و توجه به منافع شخصی باعث ضرر می‌شود و از ارتقای فرهنگ عمومی جامعه می‌کاهد.

در ادامه این مراسم میرزاخانی نیز گفت: باید خدا را شکر کنم که توانستیم مدتی در خدمت انجمن سینمای جوان باشیم، باید از همه همکارانم که هر یک متخصص حوزه‌های خود هستند، تشکر کنم که مرا در این مدت یاری کردند.

میرزاخانی در ادامه سخنانش ضمن بیان گزارش عملکردی از کارهای خود خاطرنشان کرد:همانطور که از روز اول تاکید کردم من به هیچ وجه با سیاه‌نمایی موافق نیستم و افتخار می‌کنم که در این مدت فیلمساز برای شبکه‌هایی مانند بی بی سی تربیت نکردم، البته در این چهار سال بنده موافق آثار منتقدانه بودم و بسیاری از این آثار را برای حل مشکلات و پیگیری به دفاتر وزرا ارسال کردیم اما همانطور که قبلا هم گفته بودم تاکید دارم که با سیاه نمایی موافق نبودم.

حبیب ایل‌بیگی هم در سخنان خود ضمن تشکر از حجت‌الله ایوبی به دلیل اینکه او را مجددا به جمع دوستان خودش در انجمن سینمای جوان بازگردانده است، گفت: سینمای ما در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است و طبیعتاً انجمن سینمای جوان هم از این قاعده مستثنا نیست.

وی سپس با اشاره به سابقه خود در انجمن سینمای جوان از پایه گذاران این سازمان دردهه 60 و تلاش‌های همه مدیران ادوار گذشته تشکر کرد و گفت: تردیدی نیست که این انجمن با دارا بودن 60 دفتر در نقاط مختلف کشور به عنوان بزرگترین نهاد آموزشی تولیدی سینمای ما نقش پررنگی در آینده سینمایی کشور ایفا خواهد کرد، من عمیقا معتقدم سینما زبان گفت وگو با دنیاست،‌ به ویژه در دولت تدبیر و امید که تاکید ویژه‌ای بر دیپلماسی فعال فرهنگی دارد و فیلم کوتاه می‌تواند پیش‌قراول این تحول جهانی باشد.

مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوان سپس با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌هایش برای آینده این انجمن گفت: در حکمی که دکتر ایوبی به بنده داده‌اند شش محور کلیدی ذکر شده که سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های آینده انجمن را به طور واضح مشخص می‌کند. من حتما در روزهای آتی نشستی با اعضای هیات امنا در خصوص تدوین برنامه‌ها با در نظر گرفتن نظرات و دیدگاه‌های همکاران‌، پیشکسوتان ‌، انجمن صنفی فیلم کوتاه‌، مدرسان و علاقه مندان جوان خواهم داشت تا بیشتر در این باره گفت وگو کنیم.

وی افزود: فکر می‌کنم قبل از آنکه فکر کنیم چه کاری برای آینده انجام دهیم به پاسخ این سوال بی‌اندیشیم که چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟ چه راه‌هایی است که به بی‌راهه رسیده و دیگر نباید آنها را بپیماییم و کدام تصمیم‌های بی‌تدبیر را اتخاذ نکنیم.

در این مراسم امیر شهاب رضویان که خود را بازنشسته سینمای جوان معرفی کرد، ضمن خسته نباشید به هاشم میرزاخانی‌، در اعتراض به سخنان هوشنگ توکلی گفت: فکر می‌کنم فرصت برای نقد عملکرد آقای میرزاخانی وجود دارد اما در اینجا می خواهم بگویم این که بگوییم انجمن سینمای جوان ویرانه‌ای بیش نبود‌، بی‌عدالتی نسبت به کسانی است که سال‌ها برای آن زحمت کشیدند.

لازم به ذکر است در این مراسم هرزگاهی بسیاری از کارمندان سینمای جوان به میرزاخانی متذکر شدند که دست از تعریف و تمجید های بی مورد خود بردارد و او را مورد نکوهش قرار دادند!

همچنین سخنان امیرشهاب رضویان و آوردن نام محمد آفریده از زبان وی با تشویق بسیار زیاد حاضران روبرو شد که در نهایت میرزاخانی با گلایه از دست افشانی حضار از آن ها خواست تا حرمت ماه محرم را رعایت کنند!


 تاريخ ارسال: 1392/9/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.