پرده سینما

ژیل ژاکوب پس از سیزده سال از کن خداحافظی می‌کند؛ کن در انتظار رئیس جدید

پرده سینما






 

 

 

پییر لکور رییس سابق شبکه تلویزیونی پلوس س.ای.او احتمالا جای ژیل ژاکوب را بر صندلی ریاست جشنواره کن خواهد گرفت.

 

ژیل ژاکوببه گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، ژیل ژاکوب پس از سیزده سال ریاست جشنواره معتبر سینمایی کن فرانسه جای خود را به رییسی جدید خواهد داد.

در حالی که قرار است ژیل ژاکوب سال آینده آخرین بیانیه خود را به عنوان رییس جشنواره فیلم کن بخواند، پییر لکور امیدوار است جایگزین او باشد.

لکور که امسال به عنوان یکی از اعضای گروه داوران جشنواره فیلم دوویل حضور داشت از سال 2002 رییس این جشنواره فرانسوی بود. این در حالی است که امسال سی و نهمین جشنواره فیلم دوویل که ویژه سینمای آمریکا در فرانسه است، برگزار شد.

او در مصاحبه ای با روزنامه پرس اوشن شهر نانت در این باره گفت: من در این جایگاه با شمار وسیعی از چهره های مطرح از جهان سینما آشنا شدم.

جشنواره فیلم دوویل که از سال 1975 در دوویل فرانسه برگزار می شود، هر سال دو جایزه به بهترین فیلم بلند و فیلم کوتاه اهدا می کند. این جشنواره هر سال در ماه سپتامبر برگزار می شود و میزبان توریست های زیادی است که می خواهند فیلم های آمریکایی تماشا کنند. از این جشنواره با عنوان مینی کن (کن کوچک) نیز یاد می شود.

لکور به نحو مرموزی نشان داده که در پشت پرده تصمیم گیری هایی برای این کار انجام شده است. افرادی که نامزد کسب این پست می شوند باید اکثریت آرای 28 نفره هیات داوران انجمن بین‌المللی جشنواره فیلم فرانسوی را که ماه می سال 2014 تشکیل می شود، به دست بیاورند تا بتوانند بر این کرسی تکیه بزنند.

لکور اولین فردی است که اعلام کرده در حال لابی کردن برای گرفتن این پست است. دیگر نام هایی که برای دریافت این پست مطرح هستند کلود للوش کارگردان، ژروم کلمنت مدیر پیشین مرکز ملی سینما، آلن ترزین رییس آکادمی فرانسه و سرژ توبیانا مدیر فیلمبرداری است.

لکور به تازگی با انتشار گزارشی درباره آینده فرهنگ فرانسه در رویارویی با جهان دیجیتال، چالشی را در این زمینه ایجاد کرد. در این گزارش چندین راه پیش پای دولت گذاشته شده تا بتواند از صنایع خلاق حمایت کند. بستن مالیات جدید بر گوشی های هوشمند که می توانند به انتقال چنین آثاری کمک کنند از جمله این راه حل ها برای حمایت از فیلمسازان و نویسندگان خالق این آثار است تا تولیدات فرهنگی شان به راحتی و بدون اجازه مورد استفاده قرار نگیرد.

ژیل ژاکوب از سال 2001 به عنوان رییس جشنواره فیلم کن فعالیت کرده است. او پیش از آن از سال 1977 رییس شبکه سی.ای.او بود.

جشنواره فیلم کن در سال 2014 از 14 تا 25 ماه مه برگزار می شود و انتظار می رود رییس بعدی اوایل سال آینده معرفی شود.


 تاريخ ارسال: 1392/9/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.