پرده سینما

واکنش سخنگوی شورای صنفی نمایش به حکم ایوبی: گویا با ما خون‌خواهی هابیل و قابیل دارد

پرده سینما






 

 

 

حبیب کاوش اقدام رئیس سازمان سینمایی در زمینه شورای صنفی نمایش را به خون‌‌خواهی هابیل و قابیل تشبیه کرد.

 

حبیب کاووشسخنگوی شورای صنفی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین در زمینه حکم محمد احسانی که از سوی حجت‌الله ایوبی برای تنظیم و تدوین برنامه اکران سال 1392 صادر شده است، اظهار کرد: «رئیس سازمان سینمایی و هر مسئول دیگری، اگر بخواهد به همه گوشه‌های محدوده زیر نظر خود مشرف باشد براساس حق و حقوق خود پیش رفته است. همه کسانی که در شعاع عملیاتی او کار می کنند باید با او همکاری کنند تا قانون حاکم شود. من در این مورد نه تنها حرفی ندارم بلکه مدافع هم هستم و اگر کمکی از دستم بربیاد در خدمتشان هم هستم.»

او اقدام ایوبی را در زمینه پایان دادن به کار شورای صنفی کنونی بعد از جشنواره سال جاری غیرقانونی دانست و گفت: «رئیس سازمان سینمایی از نظر قانون، یعنی قانون مدون ارشاد که در قالب کتاب قطور منتشر شده و یا قانون مجلس و هیئت دولت اجازه اینکه در روابط بخش خصوصی سینمادار و صاحب فیلم دخالت کند ندارد. این شکل از دخالت نه در قانون وجود دارد و نه اجازه آن وجود دارد. نظارت بر ساخت و صدور مجوز نمایش برعهده ارشاد است و کسی هم در این مورد اشکالی متوجه ارشاد نمی‌داند، اما بعد از آنکه مجوز صادر شد، بحث عرضه و تقاضا مطرح می‌شود. این را بارها دیده‌ایم که هر وقت دولت در زمینه اکران دخالت کرده وضعیت به چه ترتیب شده است.»

کاوش با گلایه از اینکه رئیس سازمان سینمایی برای تصمیم‌گیری در زمینه شورای صنفی به اعضای کنونی شورا مشورت نکرده است، اظهار کرد:‌«من آقای ایوبی را کمتر از 100 روز است که می شناسم و نه دشمنی در گذشته با او داشتم و نه آشنایی و البته نه در این 100 روز چنان نشست و برخاستی با هم داشتیم که دشمنی به وجود آید، اما رفتار ایوبی و با ما چنین است که خون‌خواهی هابیل و قابیل را با هم داریم.»

او ادامه داد: «برخلاف اینکه در جلسه‌ای که با آقای ایوبی بودیم از سوی ایشان گفته شده بود که اگر قرار باشد در مورد شورای صنفی تصمیم گرفته شود با شما مشورت خواهد شد،‌چنین کاری نکردند و حتی چند وقتی است که نه جواب تلفن و نه تماس‌های ما را می‌دهند و منشی‌شان هم پاسخگو نیست. به همین دلیل است ناچار می شوم بگویم برخلاف اینکه معتقدم آقای ایوبی فردی با شخصیت و تحصل کرده است، تصمیمات جای دیگری رفته می شود. بخش سینمایی در ارشاد دولتی در سایه دارد که تصمیمات را اتخاذ می‌کند و اگر لازم باشد زمانی در مورد این دولت صحبت خواهم کرد.»

کاوش در پاسخ به این پرسش که بر چه اساس گروهی که از میان سینماداران و پخش‌کنندگان و کارگردانان و تهیه‌کنندگان انتخاب خواهند شد،‌ دولتی می‌داند، گفت:‌ »اگر این افراد از میان اهالی صنوف باشند به آنان تبریک خواهم گفت. اما صنف تهیه‌کنندگان ما هستیم و 60 تا 70 نفر دیگر هم هستند که برای آنان هم احترام قائلم.»


 تاريخ ارسال: 1392/9/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.