پرده سینما

«ماهی و گربه» بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم دوبی شد

پرده سینما






 

 

 

فیلم ماهی و گربه محصول کانون ایران نوین، تهیه‌کنندگی سپهر سیفی و کارگردانی شهرام مکری به عنوان بهترین فیلم دهمین جشنواره بین المللی فیلم دوبی انتخاب شد.

 

نمایی از فیلم ماهی و گربه ساخته شهرام مکریبه گزارش مهر، در دهمین جشنواره بین المللی فیلم دوبی، هیئت داوران شب گذشته 13 دسامبر جایزه ویژه خود را به فیلم ماهی و گربه اهدا کرد. جایزه 30 هزار دلاری این جشنواره از سوی هیئت داوران به سپهر سیفی تهیه‌کننده این فیلم اهدا شد.

دهمین جشنواره فیلم دوبی از تاریخ 6 تا 14 ماه دسامبر (15 تا 23 آذر) در امارات برگزار شد. در جشنواره امسال 174 فیلم از 57 کشور جهان به نمایش درآمد که بیش از 100 فیلم در کشورهای عربی ساخته شده بودند.

ماهی و گربه در یک سکانس- پلان 130 دقیقه‌ای پس از یک ماه تمرین در مکان مورد نظر، در یک شبانه روز ساخته شد. این فیلم ماجرای گروهی از دانشجویان و جوانان را تعریف می کند که در جریان سفر به شمال کشور و حضور در یک اردو درگیر ماجراهایی می شوند. فیلمبرداری این فیلم که برای یک پلان سکانس کامل طراحی شده به مدیریت محمود کلاری انجام گرفته است.

فیلم ماهی و گربه به کارگردانی شهرام مکری پیش از این نیز جایزه بخش افق های جشنواره ونیز و جایزه بهترین فیلم جشنواره لیسبون پرتغال را دریافت کرده بود.


 تاريخ ارسال: 1392/9/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.