پرده سینما

پیشرویی فیلم اولی ها در جشنواره فیلم فجر

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

نیمی از فیلم ها بازبینی شده توسط هیات انتخاب بخش سینمای ایران فیلم اولی هستند.

پوستر جشنواره سی و دوم فجربه گزارش مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره فیلم فجر، مسعود احمدیان،  مدیر  اجرایی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت:  مجموع 81  فیلم در بخش سینمای ایران (نگاه نو و سودای سیمرغ)   تا پایان آذرماه بازبینی شده که حدود نیمی از آنها فیلم اولی بوده است.

احمدیان افزود: با تلاش هیات انتخاب، بازبینی آثار بخش مستند هم تا پایان هفته به اتمام می رسد و نتیجه جلسات جمع بندی آثار مستند بلند  هم  تا نیمه های دی ماه به سازندگان آثار اعلام خواهد شد.  

وی با اشاره به اینکه، بخش بین الملل درحال مذاکره با پخش کنندگان فیلم های منتخب است، گفت:  هیات انتخاب بخش بین الملل در تلاش است تا  بر اساس زمان بندی نهایی هفته آینده جمع بندی خود را در رابطه با  آثار  بازبینی شده به سرانجام رساند.  

مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، تصریح کرد: در بخش  بازار فیلم متقاضیان در حال ارسال تقاضا و گفتگو های اجرایی برای تخصیص فضای مورد نیاز هستند که تا کنون حضور بیش از 30 کمپانی غیر ایرانی قطعی شده است.

وی افزوود: تیزرها، پوسترها و عکس ها به دبیرخانه بخش مواد تبلیغی ارسال شده و از دهم دیماه کار انتخاب و داوری توامان آغاز می شود  و اسامی نامزدهای این بخش تا پایان دیماه اعلام خواهد شد.  

احمدیان با بیان اینکه برخی از سینماهای جشنواره مشخص  شده، اظهار داشت: همچنان منتظر گزارش وضعیت فنی چند سینمای تازه ساز هستیم تا فهرست نهایی سینماهای جشنواره را  اعلام کنیم. گرچه هنوز تصمیم قطعی درباره سینماهای مربوط به تشکل های صنفی گرفته نشده است درحال رایزنی و مشورت هستیم تاشرایطی فراهم شود که این گروه از جامعه سینمایی نیز بتوانند در مکانهای مناسب (با کیفیت صدا و تصویر خوب) آثار خود و همکارانشان را ببینند.

وی ادامه داد: حضور رسانه ها و صاحبان آثار در برج میلاد قطعی است. و تیم اجرایی به مدیریت دکتر  داروغه زاده در حال آماده سازی مقدمات کاخ و انجام مذاکرات با مسولین برج هستند.

وی در رابطه باوضعیت حامیان مالی جشنواره گفت:  وضعیت حامیان مالی جشنواره هنوز قطعی نشده است. همکاران بخش پشتیبانی و مالی در حال بررسی پیشنهادهای رسیده هستند.

احمدیان در رابطه با بخش تجلی اراده ملی هم بیان داشت:   در بخش تجلی اراده ملی ممکن است سازمانهای مردم نهاد(NGO) از سازمانهای دولتی تفکیک شوند. طی جلساتی که با دبیر جشنواره داشتیم این موضوع در حال پیگیری است.

 وی افزود: جلساتی با وزارت کشور و ادارات ارشاد استانها از سوی جشنواره و سازندگان فیلم ها برگزار شده  تا برگزاری همزمان دیگر شهرهای کشور هم محقق شود.

 

وی با بیان اینکه تغییراتی ممکن است در سهمیه بندی پیش فروش بلیط ها صورت بگیرد که حجم روز فروشها(گیشه) بیشتر و حجم پیش فروشهای برخی سینماها کمتر شود، اعلام کرد: برای برخی از سینماها در خریدهای پیش فروش، تخفیف هایی در نظر گرفته شده است تا به لحاظ اقتصادی برای خریداران به صرفه باشند. 


 تاريخ ارسال: 1392/10/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.