پرده سینما

تلویزیون ۱۱۰ اینچی سامسونگ هالیوود را نگران کرد

پرده سینما








تلویزیون 110 اینچی سامسونگدر پی انتشار خبر رونمایی از تلویزیون ۱۱۰ اینچی آلترا اچ‌دی، محصول جدید کمپانی سامسونگ، برخی رسانه‌های غربی از جمله ورایتی بر این عقیده‌‌اند این موضوع باعث نگرانی هالیوود شده است.

به گزارش فارس، طی چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر ساخت تلویزیونی جدید با کیفیتی بسیار عالی از سوی کمپانی سامسونگ منتشر شده است. اکنون با انتشار این خبر، نشریه سینمایی ورایتی در گزارشی از نگرانی هالیوود خبر داد.

ورایتی در گزارش خود نوشت: تمایل به ساخت و عرضه تلویزیون‌های غول‌پیکر، مردم را برای ماندن در خانه ترغیب می‌کند، تا آنجا که به جای رفتن به سینما ترجیح می‌دهند که فیلم‌ها را در سینمای خانگی‌ خودشان تماشا کنند. این درحالی است که طی چند سال اخیر با تولید تلویزیون‌های سه بعدی نیز سینمای هالیوود نگران از این مطلب، به تولید فیلم‌های سه بعدی روی آورد که به نظر می‌رسد که چندان هم در این عرصه موفق نبود، فروش این فیلم‌ها به جزء برخی موارد در گیشه با استقبال چندانی روبرو نشد.

به گزارش ورایتی، اگر چه تلویزیون تازه تولید شده، از دسترس بسیاری از مصرف‌کنندگان خارج خواهد بود ولی مسلما کمپانی سامسونگ با تولید این نوع جدید از تلویزیون موجی عظیم در صنعت تلویزوین‌های غول‌پیکر جدید به وجود آورده که بسیاری از کمپانی‌ها در عرصه عرضه محصولات الکترونیک را بر‌آن خواهد داشت تا برای جذب مشتری بیشتر دست به تولید محصولات جدید با کیفیت برتر بزنند و به گفته ورایتی همین مطلب است که به شدت موجبات نگرانی صنعت سینمایی هالیوود را برخواهد انگیخت.

بنا بر این گزارش، تلویزیون‌های آلترا اچ‌دی سامسونگ کیفیتی چهار برابر تلویزیون‌های فول اچ‌دی موجود در بسیاری از خانه‌ها را داراست، این تلویزیون جدید دارای کنتراست 8 میلیون پیکسل است است در حالی که این تعداد در تلویزیون‌های فول اچ‌دی موجود در خانه‌ها تنها 2 میلیون پیکسل است.

در حالی‌که کیفیت پرده سینما در آمریکا، 4096 در 2160 پیکسل است و جدید‌ترین تلویزیون‌های آلترا اچ‌دی تصویر را با کیفیت 3840 در 2160 پیکسل نمایش می‌دهد؛ یعنی چیزی بسیار نزدیک به کیفیت سالن‌های نمایش، به نظر می‌رسد که تمامی اتفاقات باعث شود تا سالن داران، امتیازهایی را برای علاقمندان به سینما، در گیشه و سالن‌هایشان لحاظ کنند.

تعداد بلیط‌های فروخته شده هالیوود در سال 2013 میلادی 1 میلیارد و 360 میلیون عدد اعلام شده است.

از سوی دیگر همزمان با ورود محصولات جدید به بازار تلویزیون، قیمت تلویزیون‌های آلترا اچ‌دی، رو به کاهش است و این مسئله به مردم انگیزه بیشتری برای خرید سینماهای خانگی می‌دهد.

کمپانی سامسونگ نیز اعلام کرده که انتظار دارد بیشتر تلویزیون‌های 110 اینچی جدید خود را در کشور چین به فروش رساند، این درحالی است که طی این مدت زمان کوتاه 10 سفارش از خاورمیانه داشته‌اند. این تلویزیون در اروپا نیز در دسترس است ولی هنوز وارد آمریکای شمالی نشده است.


انتظار می‌رود فروش جهانی سری تلویزیون‌های آلترا اچ‌دی از 1 میلیون و 300 هزار عدد در سال 2013 به 23 میلیون در سال 2017 افزایش داشته باشد.


 تاريخ ارسال: 1392/10/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.