پرده سینما

پی‌یر لسکور رئیس جشنواره فیلم کن شد

پرده سینما


 








پی یر لسکوریکی ازمؤسسان و رئیس سابق شبکه تلویزیونی کانال پلوس به طور رسمی به عنوان رئیس بعدی جشنواره فیلم کن جایگزین ژیل ژاکوب شد. به گزارش خبرآنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، انتظار می‌رود پی‌یر لسکور تابستان 2014 این مقام را عهده‌دار شود، هرچند مسئولان جشنواره هنوز تاریخ دقیق آن را اعلام نکرده‌اند.

اورلی فیلیپتی وزیر فرهنگ و ارتباطات فرانسه روز سه‌شنبه در توئیتر نوشت: «به پی‌یر لسکور تبریک می‌گویم. او به اتفاق آراء به عنوان رئیس جدید جشنواره فیلم کن جایگزین ژیل ژاکوب شد.» یکی از مسئولان جشنواره نیز در گفت‌و‌گو با هالیوود ریپورتر این خبر را تایید کرد.

لسکور 68 ساله جایگزین ژاکوب 78 ساله می‌شود که از سال 2001 ریاست جشنواره کن را به عهده دارد. او که قبلاً روزنامه‌نگار بوده، یکی از مؤسسان و رئیس سابق کانال پلوس است که یک شبکه تلویزیونیِ پولی بسیار عظیم است. او تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن را در کنار خود دارد.

لسکور امسال یکی از داوران جشنواره فیلم دوویل بود و سال 2002 ریاست آن را به عهده داشت. او دستی هم در سیاست دارد. لسکور یکی از حامیان فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسیالیست بود که اکنون رئیس جمهور این کشور است.

خبر کناره‌گیری ژاکوب از ریاست جشنواره فیلم کن اولین بار مه 2013 در فاصله روز چند به آغاز شصت و ششمین دوره جشنواره کن اعلام شد. او آن زمان گفت سال 2015 با اتمام دوره سه ساله فعلی ریاست خود بر جشنواره کن از این مقام کنار می‌رود. ژاکوب از سال 1977 بخشی از جشنواره فیلم کن بوده است. او ابتدا مقام ارشد اجرایی جشنواره بود و از 2001 ریاست جشنواره را به عهده گرفت. ریاست او قرار بود سال 2012 به پایان برسد، اما در 2011 سه سال به دوره مسئولیت‌اش اضافه شد.

ژاکوب سال 1978 جایزه دوربین طلایی را راه‌اندازی کرد و بعدها با راه‌اندازی بخش‌های نوعی نگاه و سینه‌فونداسیون سعی کرد فیلمسازان جوان‌تر و جدید را در مرکز توجه قرار دهد. او نه تنها بر جشنواره تاثیر خود را گذشت بلکه با راه‌اندازی کاخ جشنواره خود شهر را هم نشانه‌گذاری کرد.

 

هالیوود ریپورتر / 14 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1392/10/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.