پرده سینما

نشست خبری ویژه برنامه سینما سلام برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

نشست خبری برنامه ویژه سینما سلام صبح امروز با حضور حبیب ایل بیگی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و مجری طرح این برنامه و محمدرسول صادقی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی کشور در سالن کنفرانس انجمن سینمای جوانان ایران با حضور تعداد کثیری از اصحاب رسانه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در ابتدای این نشست خبری ایل بیگی با اشاره به طرح بلیت نیم بها و استقبال بسیار خوب مخاطبان سینما از این طرح گفت: طرح سینما سلام از طرف حجت‌الله ایوبی مطرح و در جلسه شورای عالی مدیران سازمان بررسی شد، از آنجا که هدف این طرح ایجاد رونق برای سینماها بود قرار شد این مسئله به تایید سینماگران و سینماداران برسد که طی جلساتی با نماینده خانه سینما و کانون پخش‌کنندگان و صاحبان سالن‌های سینما این طرح مورد موافقت قرار گرفت.

ایل بیگی طرح سینما سلام را هدیه ای از سوی سازمان سینمایی کشور به مردم در آستانه جشن های سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و افزود: بر این اساس روز 21 شهریور همزمان با روز ملی سینما و روز 10 بهمن ماه در آستانه‌ دهه فجر، سینماها به طور رایگان در اختیار مردم قرار خواهند بود.

ایل بیگی در ادامه این نشست خبری اظهار داشت فیلم هایی که هم اکنون در حال اکران هستند در این روز هم اکران خواهند داشت و سینماها از صبح تا شب به صورت کاملاً رایگان پذیرای شهروندان خواهند بود ایل بیگی همچنین افزود: پرداخت این هزینه‌ها بر عهده سازمان سینمایی است و بر طبق توافقاتی که با انجمن سینماداران و کانون پخش‌کنندگان صورت گرفته است، میانگین فروش همان روز استخراج و به این دو گروه پرداخت می‌شود.

مجری طرح سینما سلام گفت: بودجه‌ای که سازمان سینمایی برای این امر در نظر گرفته حدود 100 تا 150 میلیون است و طبق محاسبات میانگین تماشاگرانی را که در یک روز ممکن است به سینما بروند، در نظر گرفته‌ایم. با این حال تاکید می‌کنم که این خروجی پس از جلسات زیاد به دست آمده و با توافق گروه‌های مشارکت‌کننده اجرا می‌شود.

ایل‌بیگی همچنین در باسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر نمایش فیلم‌ها به سانس فوق‌العاده بکشد آیا هزینه آنها هم پرداخت می‌شود؟ گفت:‌ ما امیدواریم این اتفاق بیفتد و سالن‌ها در تمام سانس‌ها پر باشند اما از آنجا که این پیشنهاد از طرف خود ما به سینماگران و سینماداران مطرح شده است در صورت چنین اتفاقی حتماً بررسی لازم انجام می‌شود. او اضافه کرد:‌همچنین برای نمایش این فیلم‌ها در شهرهای مختلف هماهنگی‌هایی با خانه سینما صورت گرفته و قرار است تعدادی از هنرمندان در روز دهم بهمن ماه در برخی از شهرهای کشور برای دعوت مردم از سینماها حضور داشته باشند. بر این اساس تاکنون خانه سینما برای حضور این افراد هماهنگی‌هایی را انجام داده است و به این ترتیب لاله اسکندری در اصفهان، امیررضا دلاوری،‌بهنوش طباطبایی و مهدی پاکدل در شیراز، ایرج نوذری و امیر باقری در مشهد، رضا بابک و حبیب دهقان نسب در زنجان، بهناز جعفری در گرگان،‌مهوش وقاری و محسن قاضی مرادی در اهواز،‌ زهرا سعیدی و افسر اسدی در ارومیه،‌ عبدالرضا اکبری در ساری و داریوش اسدزاده در کرمانشاه حضور خواهند داشت.

ایل‌بیگی همچنین در بخشی از این نشست با تاکید بر اینکه تصور می‌کنیم اجرای این طرح باعث رونق سینماها می‌شود، گفت: مردم باید به سالن‌های سینمایی جدید بروند چرا که برخی سینماها آن قدر وضعیت نامناسبی دارند که خود ضدتبلیغ هستند. اما با توجه به دیجیتال شدن سینماها شرایط تغییر خواهد کرد. همچنین در برخی استان‌ها وضعیت سالن‌ها خوب است و در برخی دیگر خوب نیست که مردم باید از مسئولان خود در این باره مطالبه کنند چرا که ساخت سالن سینمایی تنها بر عهده سازمان سینمایی نیست.پس از تهران بیشترین استانی که سالن سینما در اختیار دارد خراسان رضوی با 13 سالن است و پس از آن هم استان‌ فارس با 11 سالن،‌ خوزستان با 10 سالن، گیلان،‌اصفهان و آذربایجان شرقی و مازندران با 9 سالن قرار دارند. از جمله استان‌هایی که کمترین سالن سینمایی را دارند به خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام،‌سیستان و بلوچستان و زنجان می‌توان اشاره کرد که فقط یک سالن دارند و باید شرایطی فراهم شود که در آنجا سالن‌های بیشتری ساخته شود.

در ادامه این نشست خبری مدیریت روابط عمومی سازمان سینمایی نیز اظهار داشت: قرار است روز چهارشنبه روز نهم بهمن ماه مراسمی در هتل لاله از ساعت 19 برگزار شد و از سرمایه‌گذارانی که در ساخت سالن‌های سینمایی فعال بوده‌اند، تجلیل شود. سازمان سینمایی وظیفه خود می‌داند که از افرادی که ترجیح داده‌اند وارد عرصه فرهنگ و هنر شوند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و اهالی فرهنگ و سینما تقدیر کنند.


 تاريخ ارسال: 1392/11/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.