پرده سینما

نشانی از شر بهترین فیلم دلهره آور تاریخ سینما شناخته شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلم درخشان اورسن ولز به عنوان بهترین فیلم دلهره‌آور تاریخ سینما برگزیده شد.

چارلتون هستون در فیلم نشانی از شرروزنامه انگلیسی ایندیپندنت فهرستی ده گانه از بهترین فیلم های دلهره آور و پر تعلیق تاریخ سینما را ارائه داده که فیلم نشانی از شر ساخته اورسن ولز فیلمساز نابغه آمریکایی در صدر این جدول قرار گرفت.کته جالب توجه اینجاست که در سال 1958 ولز نابغه از هالیوود اخراج شده بود و هیچ کمپانی هالیوودی در پی شکست تجاری فیلم های همشهری کین، آمبرسون های باشکوه، بیگانه و بانویی از شانگهای از یک سو، و اقتدار و خودسری این نابغه استثنایی از سوی دیگر، حاضر به دادم امکانات و بودجه فیلمسازی به وی نبود. در آن سال کمپانی یونیورسال پبشنهاد «بازی» در این فیلم را به ولز داد. از طرف دیگر پیشنهاد بازی در نقش اصلی فیلم را هم چارلتون هستون داد. هستون تصور کرد ولز «کارگردان» فیلم است، نه صرفاً هنرپیشه نقش مقابل و مکمل او. بنابراین به یونیورسال پاسخ مثبت داد. اما بعد که فهمید ولز فقط بازیگر فیلم است و کارگردان آن نیست، از بازی در این فیلم منصرف شد! بنابراین کمپانی یونیورسال برای به دست آوردن حضور چارلتون هستون در این فیلم، رضایت دادند که ولز کارگردانی این فیلم را هم به عهده بگیرد! به عبارت دیگر تاریخ سینما ساخته شدن این فیلم درخشان را تا حد زیادی به چارلتون هستون مدیون است. به هر حال چارلتون هستون در این فیلم شاید غریب ترین نقش زندگی اش را بازی کرد (با آن سبیل و چهره تیره) و ولز هم یکی از بهترین فیلم های زندگی اش را ساخت که البته ساله بعد منزلت آن بیشتر و بیشتر کشف شد.

در این فهرست ده گانه پنج فیلم از آلفرد هیچکاک فیلمساز کلاسیک و استاد بی بدیل ژانر دلهره قرار گرفته است. این پنج فیلم عبارتند از : روانی ، سرگیجه، پنجره عقبی، بیگانگان در قطار و سایه یک شک.

آنچه در زیر نهفته ساخته رابرت زمکیس جدیدترین فیلم فهرست ایندیپندنت است. این فیلم که در سال 2000 ساخته شده رتبه پنجم جدول یاد شده را در اختیار دارد.

حس ششم ساخته ام نایت شیامالان ، تا تاریکی صبر کن به کارگردانی ترنس یانگ و پژواک صدا ها اثر دیوید کوئپ دیگر فیلم های حاضر در این فهرست هستند.

 

منبع: مهر

 


 تاريخ ارسال: 1389/1/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.