پرده سینما

وزیر ارشاد: کارگردان فیلم «رستاخیز» به دغدغه‌های علما و مراجع توجه کند

پرده سینما






 

 

 

وزیر ارشاد گفت: فیلم رستاخیز فیلم ارزنده‌ای به لحاظ محتوا و کار فنی است و دغدغه‌ای که مراجع تقلید دارند، دغدغه بجایی است و ما به نگرانی‌های آنها احترام می‌گذاریم.

 

وزیر ارشادبه گزارش فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص دیدار امروزش با اعضای شورای جهانی کلیساها گفت: نمایندگان و مدیران برای گفت‌وگو با هیئت‌های مسلمان به ایران آمده بودند در طول دو روز گذشته به صورت جمعی با جمعی از دانشمندان و نخبگان مسلمان ایرانی گفت‌وگو داشته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین این جمع با نخبگان و شخصیت‌های برجسته نیز دیدارها و گفت‌وگوهایی نیز داشته‌اند و در نظر دارند مسافرتی به قم داشته و با بعضی از شخصیت‌های حوزوی دیدار کنند و در ادامه نیز به اصفهان خواهند رفت.

وزیر ارشاد اظهار داشت: اصفهان فرصتی است تا زندگی مسالمت‌آمیز ارامنه ایران را با مسلمان‌ها در شهر اصفهان از نزدیک مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: این هیئت شورای جهانی کلیساها در دو روز گذشته بحث‌های خوبی را با شخصیت‌های مختلف داشته‌اند و با بنده نیز صحبت‌هایی را انجام داده‌اند که مواضع بسیار خوبی در نقاطی که ما با هم اشتراک داریم، دارند.

جنتی با بیان اینکه اعضای شورای جهانی کلیساها در قبال هر گونه بی‌عدالتی موضع خاصی اتخاذ می‌کنند، عنوان کرد: همچنین این گروه موضوع صلح و عدالت جهانی را نیز دنبال می‌کنند و در رابطه با فشارها و تحریم‌هایی که دولت‌های بزرگ بر ایران تحمیل کرده‌اند به طور رسمی بیانیه داده و آن را محکوم کرده‌اند.

وی افزود: حتی این گروه درباره برخی از مشکلات جهان مانند آلودگی محیط زیست که زندگی انسان را تهدید می‌کند باز هم نسبت به این مسائل تأکید دارند و اعلام موضع می‌کنند، از این رو ما احساس کردیم نقاط مشترک بسیار زیادی با آنها داریم و اگر بر این نقاط مشترک تکیه کنیم و سایر ادیان توحیدی در کنار هم، درک مشترکی از دیدگاه‌های یکدیگر بتوانند در کنار هم زندگی کنند و با خشونت و افراطی‌گری مقابله کنند دنیا به گلستانی تبدیل خواهد شد که همه دیدگاه‌ها در کنار هم با صلح زندگی کنند.

وزیر ارشاد در خصوص حاشیه‌هایی که این روزها برای فیلم رستاخیز مطرح شده است، گفت: ما کم‌کم به حاشیه همه مسائل از جمله فیلم و موسیقی عادت کرده‌ایم، بیش از 90 درصد فیلم رستاخیز قبل از تشکیل دولت جدید ساخته و آماده شده است و در مجموع فیلمی است که روایتگر تاریخ عاشوراست.

وی گفت: فیلم رستاخیز فیلم ارزنده‌ای به لحاظ محتوا و کار فنی است و دغدغه‌ای که مراجع تقلید دارند دغدغه به جایی است و ما به نگرانی‌های آنها احترام می‌گذاریم اما اینکه بعضی از آقایان ملاحظاتی نسبت به این فیلم دارند به کارگردان فیلم ابلاغ شده است که این نگرانی‌ها را مورد توجه قرار دهد.

جنتی ادامه داد: قطعاً اگر فیلم رستاخیز بخواهد در اکران عمومی در اختیار مردم قرار گیرد باید به نحوی عمل کند که این نگرانی رفع شود و در خصوص چهره حضرت ابوالفضل(ع) یا باید این صحنه‌ها حذف شده و یا به گونه‌ای هاله‌ای از نور روی آن قرار گیرد که چهره حضرت ابوالفضل (ع) کاملاً مشخص نباشد و این قداستی که ایشان دارند، حفظ شود.


 تاريخ ارسال: 1392/11/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.