پرده سینما

ساختمان فیلم‌خانه ملی سال آینده تکمیل می‌شود

پرده سینما






 

 

 

عملیات عمرانی ساختمان فیلم‌خانه‌ ملی ایران با تخصیص بیش از 3 میلیارد تومان سال آینده به اتمام می‌رسد.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، موضوع انتقال فیلم‌خانه ملی ایران از ساختمان وزارت ارشاد به محلی دیگر،‌ از 14-15 سال قبل شروع شد و به عنوان یک طرح‌ ملی مطرح شده است.

در این سال‌ها پس از بررسی‌ها و کش‌و‌قوس‌های فراوان سرانجام زمینی در منطقه باغ فردوس تهران انتخاب و کار ساخت بنای جدید فیلم‌خانه آغاز شد.

در حال حاضر این ساختمان حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کمتر از 15 درصد عملیات عمرانی آن باقی‌مانده است.

البته طبق گفته محمد حسن خوشنویس،‌مدیر پیشین فیلم‌خانه ملی ایران،‌ روند ساخت این بنای جدید سال‌ها به کندی پیش می‌رفت و حدود 60 درصد از پیشرفت عملیات ساختمانی در همین چهار، پنج سال گذشته صورت گرفته است.

خوشنویس مدتی قبل در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرده بود: قرار بود این ساختمان در بهمن ماه سال گذشته تحویل داده شود و در مرحله‌ بعد در نظر داشتیم تا شهریور سال 1392 فیلم‌خانه را منتقل کنیم.

حجت ‌الله ایوبی، ‌رئیس سازمان سینمایی، در روزهای ابتدایی کار خود از ساختمان فیلم‌خانه بازدید کرده است و طبق تایید مدیر فیلم‌خانه‌ ملی ایران بودجه‌ای در حدود سه تا چهار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در سال آینده درنظر گرفته شده است.

براین اساس طبق گفته‌ی لادن طاهری، مدیر فیلم‌خانه ملی ایران، با تمام شدن عملیات عمرانی ساختمان فیلم‌خانه،‌ بحث تجهیزات آن به سرعت پیگیری می‌شود و بعد امکان جابجایی فیلم‌خانه فراهم می‌شود.

فیلم‌خانه ملی ایران بیش از 40 سال عمر دارد و زنده‌یاد فرخ غفاری- سینماشناس، منتقد و کارگردان- بانی اصلی تشکیل فیلم‌خانه‌ای بود که یکی از قدیمی‌ترین‌ها در دنیا محسوب می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/11/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.