پرده سینما

ادای احترام وونگ کاروای به مسافر هواپیمای ناپدیدشده

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وونگ کاروایوونگ کار وای در مراسم هشتمین دوره جوایز فیلم آسیا جایزه خود را به بدلکاری تقدیم کرد که یکی از مسافران هواپیمای ناپدید‌شده پرواز MH370 بود. کارگردان هنگ کنگی در مراسم این دوره جوایز فیلم آسیا که پنجشنبه شب در ماکائو برگزار شد، برای فیلم رزمی/حماسی استاد بزرگ جایزه بهترین کارگردان را برد. وونگ کار وای جایزه خود را به جو کان، بدلکار چینی تقدیم کرد که یکی از 239 مسافر و خدمه گمشده هواپیمای بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی مالزی بود.

کارگردان فیلم‌های در حال و هوای عشق و 2046 در حالی که بغض کرده بود، از دولت مالزی خواست به خانواده‌های مسافران و خدمه این هواپیما پاسخ شفاف‌ بدهد و نتایج قطعی درباره این حادثه را سریع‌تر اعلام کند.

ژانگ زی‌یی، ستاره استادبزرگ هم که در این مراسم جایزه بهترین بازیگر زن را برد، پس از دریافت جایزه در سخنان خود به حادثه مفقود شدن هواپیمای پرواز MH370 اشاره کرد.

جو کان در فیلم استادبزرگ همین‌طور فیلم موفق قلمرو ممنوع (2008) ظاهر شد. او در فیلم دوم بدل جت لی بود. کان قرار بود در درام تاریخی مارکو پولو تولید مشترک شرکت واینستین و شبکه نتفلیکس که این روزها در جنوب مالزی در حال تصویربرداری است، کار کند، اما او پیش از شروع کار تصمیم گرفت به پکن بازگردد تا فرزندانش را ببیند.

ارتباط هواپیمای بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی مالزی که بامداد روز ۸ مارس (17 اسفند) با 227 مسافر و 12 خدمه از کوالالامپور به سوی پکن در حرکت بود، ساعتی پس ترک فرودگاه با برج مراقبت قطع شد. از آن زمان تاکنون هیچ چیزی از هواپیما یا بقایای آن که قابل تایید باشد، رویت نشده است.

مقامات مالزیایی می‌گویند هواپیمای ناپدیدشده پس از قطع ارتباط با برج مراقبت به دلیلی نامعلوم به سوی جنوب اقیانوس هند حرکت کرده و تقریبا قطعی است که در دریا سقوط کرده و تمام مسافران آن کشته شده‌اند.

استادبزرگ با دریافت هفت جایزه شامل بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن، فیلمبردار، آهنگساز، طراح لباس و طراح صحنه فاتح هشتمین دوره جوایز فیلم آسیا شد. داستان این فیلم در پسزمینه سال‌های پرهیاهو چین دهه 1930 روی می‌دهد و درباره زندگی و دوران ایپ من، استاد افسانه‌ای هنرهای رزمی (با بازی تونی لیونگ چیو وای) است که بعدها استاد بروس لی شد.

استادبزرگ سال 2013 فیلم افتتاحیه شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین بود. این فیلم پارسال نماینده هنگ کنگ در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار بود و به فهرست پنج نامزد نهایی راه پیدا کرد.

      

فیلم هندی ظرف غذا» (The Lunchbox) ساخته ریتش باترا جایزه بهترین فیلمنامه (باترا) و بازیگر مرد (عرفان خان) را برد.

     یئو یان یان برای فیلم سنگاپوری «Ilo Ilo» به کارگردانی آنتونی چن جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را برد و جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل به هوانگ بو برای فیلم «سرزمین هیچکس» رسید.

جوایز فیلم آسیا به نوعی جوایز اسکار سینمای آسیاست. این جوایز ا مسال با حمایت جشنواره‌های بین‌المللی هنک کنگ، توکیو و پوسان برگزار شد.

دو سال پیش جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی جوایز فیلم آسیا چهار جایزه دریافت کرد.

 

 

خبرآنلاین. به نقل از هالیوود ریپورتر / 27 مارس / ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1393/1/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.