پرده سینما

پیتر جکسون جت ۶۸ میلیون دلاری‌اش را قرض داد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

جت 68 میلیون دلاری پیتر جکسونپیتر جکسون کارگردان سه‌گانه‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت اجازه داد از جت شخصی‌اش برای پیدا کردن هواپیمای ناپدیدشده شرکت هواپیمایی مالزی استفاده شود. به گزارش خبرآنلاین، این جت گلف‌استریم G650 از پرت در استرالیا در اختیار تیم عملیات جستجو قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست چه کسی مسئولیت جت شخصی پیتر جکسون را به عهده دارد و اینکه آیا فیلمساز نیوزیلندی برنده اسکار به خاطر در اختیار قرار دادن هواپیمای خود پولی دریافت کرده است یا خیر.

یکی از سخنگویان جکسون به نیوزیلند هرالد، گفت: «پیتر برای چنین کاری به دنبال جار و جنجال نیست و به شدت از آن پرهیز می‌کند. در واقع، بسیاری از هواپیماهای نظامی و غیرنظامی در عملیات جستجو حضور دارند و باعث ناامیدی است در شرایطی که بیش از 200 نفر مفقود شده‌اند، یکی از آنها به خاطر شهرت صاحب اش این چنین مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد

جکسون جت گلف‌استریم را مارس پیش با قیمت حدود 80 میلیون دلار نیوزیلند (68 میلیون دلار آمریکا / 40 میلیون پوند انگلیس) خرید. از این جت به عنوان سریع‌ترین هواپیمای غیرنظامی دنیا یاد می‌شود.

جت جکسون که معمولا در ولینگتن مستقر است، می‌تواند هشت مسافر و چهار خدمه را در یک سفر حمل کند. سرعت این جت 708 مایل بر ساعت است و می‌تواند 8053 مایل را بدون سوخت‌گیری مجدد طی کند. جکسون با جت خود از نیوزیلند به محل کارش در لس آنجلس در کالیفرنیا سفر می‌کند.

ظاهرا از جت گلف‌استریم برای برقراری ارتباطات بین دیگر هواپیماهای درگیر در عملیات جستجو در اقیانوس هند استفاده می‌شود، اما درباره مناسب بودن آن برای چنین هدفی تردیدهایی وجود دارد.

جت 68 میلیون دلاری پیتر جکسونپیتر کلارک کارشناس هوانوردی به هرالد، گفت: «اصلا نمی‌توانم ضرورت چیزی مانند جت گلف‌استریم را درک کنم. هواپیماهای نظامی خودشان قادر هستند با هم ارتباط داشته باشند.»

ارتباط هواپیمای بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی مالزی که بامداد روز 8 مارس (17 اسفند) با 227 مسافر و 12 خدمه از کوالالامپور به سوی پکن در حرکت بود، ساعتی پس ترک فرودگاه با برج مراقبت قطع شد. از آن زمان تاکنون هیچ چیزی از هواپیما یا بقایای آن که قابل تایید باشد، رویت نشده است.

 

مقامات مالزیایی می‌گویند هواپیمای ناپدید‌شده پرواز MH370 پس از قطع ارتباط با برج مراقبت به دلیلی نامعلوم به سوی جنوب اقیانوس هند حرکت کرده و تقریبا قطعی است که در دریا سقوط کرده و تمام مسافران آن کشته شده‌اند.

 پیتر جکسون سال 2004 برای فیلم بازگشت پادشاه آخرین بخش سه‌گانه ارباب حلقه‌ها برنده سه جایزه اسکار شد. فیلم او 11 جایزه اسکار دریافت کرد. مجموع فروش این سه فیلم شامل یاران حلقه و دو برج حدود سه میلیارد دلار بود. او کارگردان سه‌گانه هابیت هم هست که داستان آن‌ها پیش از ارباب حلقه‌ها روی می‌دهد.

 

 

گاردین / 3 آوریل / ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1393/1/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.