پرده سینما

ماجرای تی شرت جنجالی لارنس فون تریر در جشنواره فیلم کن

پرده سینما






 

 

 

پس از حضور جنجالی لارس فون تریه در جشنواره فیلم برلین با تی‌شرتی که بر آن نوشته شده بود «شخص بی‌اعتبار و غیرقابل قبول»، صفتی که جشنواره کن به او داده بود، برخی مدعی شدند که این تی‌شرت پس از آن برای دبیر هنری جشنواره کن فرستاده شده است ولی فرمائو این خبر را تکذیب کرد.

 

لارس فون تریربه گزارش فارس لارس فون تریه، فیلمساز دانمارکی است که پس از آنکه در سال 2011 میلادی در یک کنفرانس مطبوعاتی که در جشنواره فیلم کن، در خلال صحبت‌هایش عنوان کرد که با «هیتلر احساس همدردی می‌کنم».

گفتن همین یک جمله کافی بود تا برگزارکنندگان جشنواره کن او را از جشنواره اخراج کنند و به او عنوان «شخص بی‌اعتبار و غیرقابل قبول» را بدهند.

فون تریه پس از آن به شهرتی جهانی دست یافت و به یکی از جنجال‌برانگیزترین فیلمسازان جهان تبدیل شد.

پس از حدود دو سال، فون تریه، اواخر سال گذشته با ساخت فیلم پورنوی نیمفومانیاک در رأس اخبار سینمایی جهان قرار گرفت.

این فیلم 5 ساعت و نیمه، علی‌رغم آنکه در بسیاری از کشورها اروپایی به صورت سانسور شده به نمایش درآمد ولی در شصت و چهارمین جشنواره فیلم برلین به صورت کامل نمایش داده شد.

فون تریه در جلسه مطبوعاتی این فیلم پس از دو سال به صورتی غیر معمول سکوت خود را شکست، او در حالی‌که چسب بر دهان زده بود و تی‌شرتی با شعار «شخص بی‌اعتبار و غیرقابل قبول» بر تن داشت، در برابر عکاسان و رسانه‌ها ظاهر شد. این همان عنوانی بود که جشنواره کن در سال 2011 به او داده بود.

فون تریه نیز ابراز داشت که قرار نیست در جلسه مطبوعاتی فیلمش، در کنار دیگر عوامل فیلم حاضر شود چون او از کن 2011 تاکنون سکوت پیشه کرده است.

در گوشه‌ای از پوستر فیلم نیمفومانیاک نیز تصویری از فون تریه در حالی به چشم می‌خورد که دوربین فیلمبرداری کوچکی در دست دارد و چسبی بر دهان زده شده است.

اخیراً خبرهایی مبنی بر نمایش فیلم «نیمفومانیا» در جشنواره فیلم کن منتشر شد که با اعلام فهرست فیلم‌های بخش‌های مختلف این جشنواره، به این شایعات پایان داده شد ولی در کنار شایعه نمایش این فیلم خبری دیگری مبنی بر اینکه تی‌شرت جنجالی فون تریه نزد ژیل ژاکوب، رئیس جشنواره کن است، منتشر شد، تیری فرمائو، دبیر هنری جشنواره فیلم کن گفت: زمانی‌که او این تی‌شرت را پوشید برایش پیغام فرستادم که من این تی‌شرت را می‌خواهم ولی او تنها از پیشنهاد من ابراز خوشحالی کرد ولی آن را برایم نفرستاد.

فرمائو پیش از این اعلام کرده است که اگرچه سخنان فون‌تریه بسیار تلخ بود ولی ممنوعیت حضور او در جشنواره فیلم کن تنها برای همان دوره بوده است.


 تاريخ ارسال: 1393/2/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.