پرده سینما

جشنواره کن به نقش زنان در سینما می‌پردازد

پرده سینما






 

 

 

رویدادی پیرامون نقش زنان در صنعت سینمای امروز در جریان شصت‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن برگزار می‌شود.

 

جشنواره کنبه گزارش ایسنا، این کارگاه که نگاهی آماری به مباحث پیرامون نقش زنان در سینما دارد، از سوی سازمان دیده‌بان سمعی و بصری اروپا برگزار خواهد شد.

این رویداد در حالی قرار است در جریان جشنواره کن برگزار شود که طی چند سال اخیر همواره مباحث فراوانی درباره حضور کمرنگ زنان و بی‌اعتنایی به آن‌ها در بخش‌های اصلی این رویداد معتبر سینمایی مطرح بوده است.

امسال دو فیلمساز زن شامل آلیس رور واکر و نائومی کاواسه با فیلم‌هایشان در بخش رقابتی جشنواره کن حضور دارند و هفت کارگردان زن نیز در بخش نوعی نگاه و دو کارگردان نیز در هر دو بخش دو هفته کارگردانی و هفته منتقدین حضور خواهند داشت.

تی‌یری فرمائو، کارگردان هنری جشنواره کن هفته گذشته در مصاحبه‌ای درباره مباحث پیرامون زنان در جشنواره کن گفت: طرح این موارد درباره برابری زنان در صنعت سینما در جشنواره کن احمقانه است و این موضوعی است که در تمام طول سال می‌توان به آن پرداخته شود.

در برنامه یک روزه جشنواره کن درباره نقش زنان در سینما که در روز هفدهم می برگزار می‌شود، جولیو تالاورا، تحلیگر حوزه سینما نتایج مطالعه‌ای درباره حضور زنان در صنعت سینمایی اروپا را مطرح خواهد کرد.

همچنین ویوین آوری، رئیس مرکز تحقیق و پژوهش موسسه فیلم انگلیس نیز نتایج مطالعه‌ای درباره زنان کارگردان و فیلمنامه‌نویس را بین سال‌های 2010 تا 2012 بررسی خواهد کرد.

بنوا دانارد، رئیس پژوهش در مرکز سینمای ملی فرانسه نیز در یک سخنرانی به جایگاه زنان در فیلم و صنعت سمعی و بصری خواهد پرداخت.


 تاريخ ارسال: 1393/2/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.