پرده سینما

معاون هنری وزیر ارشاد با آقای بازیگر دیدار کرد

پرده سینما






 

 

 

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عزت‌الله انتظامی دیدار کرد.

 

دیدار مرادخانی و انتظامیبه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،علی مرادخانی در این دیدار که در منزل شخصی عزت‌الله انتظامی و با حضور مجید انتظامی انجام شد، درباره برنامه‌های خود برای کاهش کمبود سالن‌های نمایش و در کل پیشبرد هنر کشور سخن گفت.

عزت‌الله انتظامی نیز در این دیدار دوستانه به مراحل باقی‌مانده از پروژه‌ موزه انتظامی اشاره کرد و از علاقه خود به راه‌اندازی هرچه سریع‌تر سالن نمایش این موزه برای بهره‌برداری علاقه‌مندان سخن گفت.

این بازیگر پیشکسوت از معاون امور هنری خواست که با توجه به سابقه خوبش در سامان دادن به مسائل حوزه موسیقی، فکری برای برطرف شدن کمبود‌ها در حوزه هنرهای نمایشی بکند.

انتظامی در ادامه صحبت‌های خود از وضعیت نابه‌سامان عده‌ای از هنرمندان پیشکسوت عرصه‌های گوناگون گفت که مدت‌هاست خانه‌نشین شده‌اند و باید به آن‌ها رسیدگی شود. او همچنین به فهرستی اشاره کرد که در گذشته تهیه کرده بود تا بتواند منابعی را برای کمک به این افراد جمع‌آوری کند: «یکی از کارهای مهم مسئولان خانه هنرمندان و خانه تئا‌تر این است که به هنرمندان سر بزنند. ما نباید ببینیم هنرمند زمین خورده، ‌ استخوانش شکسته و نتوانسته صدای خود را به مردم برساند تا نجاتش بدهند.»

آقای بازیگر ادامه داد: «به یاد دارم آقای قالیباف زمانی 15 میلیون تومان به خانه تئا‌تر بن داد. من هم به آقای راد گفتم این متعلق به افراد از کار افتاده است. چون آن‌ها که می‌توانند سر کار بروند و فعال باشند به این بن‌ها نیاز ندارند، ما باید به فکر افراد نیازمند باشیم.»

علی مرادخانی نیز نیازهای جاری بخش تئا‌تر را یکی از عمده مسائلی دانست که طی سالیان گذشته همواره موجب شده مدیران نتوانند برای آینده و گسترش زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی کنند، اما در عین حال تاکید کرد که معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری با بخش خصوصی به ویژه برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق مختلف کشور برنامه‌هایی دارد که تحت عنوان «هزار سرای هنر» و با سرمایه‌گذاری اندک در سراسر استان‌ها قابل فعال‌سازی است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز امیدواری برای افزایش امکانات زیرساختی، خطاب به عزت‌الله انتظامی گفت: «کاری که با تبدیل منزل خود به موزه انجام دادید برای همیشه ماندگار است. شما هر کار دیگری می‌کردید به این اندازه ماندگار نمی‌شد، چون موزه انتظامی برای همیشه باقی می‌ماند. فعالیت‌های این‌چنین با انجام امور گذری تفاوت زیادی دارد اما صبر و حوصله می‌خواهد.»

مرادخانی همچنین گفت که کل بودجه معاونت هنری برای بخش هنر کم است و تاکید کرد که قصد دارد بودجه‌ای اختصاصی برای ارکس‌تر سمفونیک تهران و ارکس‌تر ملی تامین کند تا اعضا با خاطری آسوده به فعالیت‌های خود ادامه دهند و از سویی معاونت امور هنری نیز بتواند با فشار کمتری برنامه‌های خود را برای آینده سامان بدهد.

عزت‌الله انتظامی نیز عنوان کرد علاقه دارد سالن نمایش موزه انتظامی را به صورت رایگان در اختیار گروه‌های نمایشی قرار دهد و تنها 15 درصد از مبلغ فروش بلیت صرف هزینه‌های نگهداری سالن ‌شود.

همچنین علی مرادخانی و عزت‌الله انتظامی بر تاثیر مثبت تاسیس شبکه‌ تلویزیونی اختصاصی برای اطلاع‌رسانی رویدادهای هنری تاکید کردند.

در پایان دیدار علی مرادخانی به رسم یادبود یک تابلو عکس از حرم مطهر امام رضا (ع) به عزت‌الله انتظامی اهدا کرد.


 تاريخ ارسال: 1393/2/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.