پرده سینما

رقابت اسطوره‌های سینما در جشنواره کن

پرده سینما






 

 

 

نسخه‌ بازسازی‌شده فیلم‌هایی از کارگردانان مهم سینمای جهان برای دریافت جایزه‌ بخش آثار کلاسیک جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کن با هم به رقابت می‌پردازند.

 

جشنواره فیلم کنبه گزارش ایسنا، اسامی 22 فیلم به‌عنوان نامزدهای بخش کلاسیک جشنواره‌ی فیلم کن که آثار تاریخی و بازسازی‌شده را دربرمی‌گیرد، اعلام شد.

در این فهرست نام فدریکو فلینی، وین وندرس، آلفرد هیچکاک، فرانسوا تروفات و ژان رنوار بیش از دیگر فیلم‌سازان مطرح جهان خودنمایی می‌کند.

سوفیا لورن مهمان افتخاری جشنواره‌ی کن امسال خواهد بود. به همین مناسبت، دو فیلم ازدواج به سبک ایتالیایی و یک فیلم کوتاه 25 دقیقه‌ای از این هنرپیشه در جشنواره‌ی کن به‌نمایش درمی‌آید.

یک مشت دلار که در سال 1964 توسط سرجیو لئونه کارگردانی شد، در بخش کلاسیک با مهمان‌سرای جاماییکا ساخته‌ آلفرد هیچکاک رقابت می‌کند. آخرین مترو ساخته‌ سال 1980 فرانسوا تروفات نیز در کنار هراس روبرتو روسلینی در این بخش شرکت داده شده‌اند.

از دیگر آثار سینماگران کلاسیک جشنواره‌ی کن 2014 می‌توان به پاریس، تگزاس به کارگردانی ویم وندرس و چشم‌هایی دوخته‌شده به یک انقلاب: پیرمرد احمقی که کوه‌ها را از بین برد ساخته‌ مشترک مارسلین لوریدان و ژوریس ایونز اشاره کرد. داستان بی‌رحم جوانی ساخته‌ی ناگیسا اوشیما، صلیب‌های چوبی اثری از ریموند ورنارد و اضافه‌بار به کارگردانی استوارت کوپر از دیگر آثار نامزدشده در این بخش هستند.

به گزارش ورایتی، اسامی دیگر فیلم‌های برگزیده در این بخش به این شرح است:

شانس کور به کارگردانی کریستوف کیشلوفسکی

مهمان‌سرای اژدها ساخته‌ کینگ هو

روز برمی‌آید به کارگردانی مارسل کارنه

رنگ انار اثری از سرگی پاراجانوف

لیولو ساخته‌ ژان کلود لازون

زندگی دلپذیر اثری از ژان پل راپنو

Les Violons du Bal ساخته‌ میشل دراش

کوه‌های آبی کاری از الدار شنگلایا

افق گمشده به کارگردانی فرانک کاپرا

ماده سگ ساخته‌ ژان رنوآر

بازی‌های المپیاد توکیو به کارگردانی کن ایشیکاوا

هشت‌ونیم ساخته‌ فدریکو فلینی

جشنواره‌ی کن همچنین در این بخش، نام دو اثر مستند را به‌عنوان نامزد این دوره از این جوایز معتبر بین‌المللی اعلام کرده است. خود زندگی ساخته‌ استیو جیمز و پسران گو گو: درون‌مایه فیلم‌های کانن به کارگردانی هیلا مدالیا نامزدهای بخش مستند آثار کلاسیک کن 2014 هستند.


 تاريخ ارسال: 1393/2/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.