پرده سینما

کیانوش عیاری: آرزو می‌کنم «خانه پدری» بدون قلع و قمع اکران شود

پرده سینما






 

 

 

کیانوش عیاری با تبریک به اصغر فرهادی برای سالروز تولدش، آرزو کرد که در آستانه ۶۳ سالگی خودش،‌ فیلم خانه پدری‌ بدون قلع و قمع شدن اکران شود.

 

۱۷کیانوش عیاری در پشت صحنه خانه پدری و ۲۳ اردیبهشت ماه به ترتیب سالروز تولد اصغر فرهادی و کیانوش عیاری،دو فیلمساز جریان‌ساز سینمای ایران است که هر دو به نوعی با آثارشان جامعه و مشکلات آن را به نقد کشیده‌اند، به همین بهانه از کیانوش عیاری پرسیدیم که آرزویش همزمان با سالروز تولدش چیست؟

به گزارش ایسنا کارگردان بودن یا نبودن گفت: آرزو می‌کنم بالاخره پس از گذشت سه سال و نیم، مشکل فیلم خانه پدری رفع شود تا بتوانم فیلم دیگری بسازم.

او با اشاره به اینکه مشغول نگارش یک فیلمنامه است که داستان آن در جامعه امروز می‌گذرد، افزود: در چند وقت اخیر به دلیل حاشیه‌های فراوانی که برای خانه پدری رخ داد، نتوانستم با تمرکز روی فیلمنامه‌ام کار کنم؛ حتی مدت‌هاست که ایمیل خود را هم ندیده‌ام چون تا آخرین باری که آن را چک کردم، حدود ۲۶ دعوت‌نامه از فستیوال‌های مختلف دریافت کرده بودم، ولی مجبور بودم از همه آن‌ها عذرخواهی کنم.

عیاری ادامه داد: این دعوت‌نامه‌ها و فرصت‌هایی که می‌دیدم چگونه برای خانه پدری می‌سوزد، آنقدر مرا به هم می‌ریخت که دیگر سراغ اینترنت و نامه‌هایم نرفتم.

او همچنین گفت: با این حال آرزو می‌کنم دیگر دوستان و همکارانم مثل رخشان بنی‌اعتماد، مجید جوانمرد، جعفر پناهی و دیگر فیلم‌سازانی که در این سال‌ها نتوانسته‌اند فیلم بسازند، بار دیگر مشغول به کار شوند و فیلم‌هایشان را بر روی پرده سینماهای کشور ببنیم.

عیاری با اشاره به اصغر فرهادی که همانند خودش متولد ماه اردیبهشت است، ضمن آرزوی سلامتی برای کارگردان «جدایی نادر از سیمین» گفت:‌ امیدوارم اصغر فرهادی که فرصت‌های زیادی برای فیلمسازی دارد کماکان موفق باشد و فیلم‌های خوبی بسازد، همان‌طور که تا به حال این‌طور بوده است.

خانه پدری آخرین ساخته کیانوش عیاری که پس از بحث‌های فراوان سرانجام در بخش خارج از مسابقه سی‌و دومین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد،‌ هنوز موفق به دریافت مجوز اکران نشده است چون کیانوش عیاری اصرار دارد، هیچ صحنه‌ای از فیلمش و سکانس اولیه فیلم حذف نشود.

این فیلم در جشنواره با استقبال مخاطبان همراه شد و اصغر فرهادی تنها برای نمایش خانه پدری به کاخ جشنواره‌ی فجر آمد.

داستان خانه پدری از اواخر دوره‌ی قاجار و اوایل پهلوی آغاز می‌شود. این فیلم درباره‌ی پدری است که به همراهی پسرش، دخترش را به جرم اینکه آبروی خانواده را برده است، می‌کشد و در خانه‌اش به خاک می‌سپارد. تاثیر این اتفاق در ۶ دهه در خانه‌ی پدری روایت می‌شود.

در این فیلم مهدی هاشمی، مهران رجبی، شهاب حسینی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.


 تاريخ ارسال: 1393/2/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.