پرده سینما

«ماهی و گربه» مکری به بخش رقابتی جشنواره سیدنی راه یافت

پرده سینما






 

 

 

فیلم ماهی و گربه ساخته شهرام مکری کارگردان ایرانی به عنوان یکی از 12 فیلم بخش رقابتی جشنواره فیلم سیدنی 2014 برای کسب جایزه 60 هزار دلاری این رویداد سینمایی رقابت می‌کند.

 

نمایی از ماهی و گربهبه گزارش ایسنا، مسئولان برگزاری شصت ‌و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم سیدنی فهرست فیلم‌های حاضر در این رویداد سینمایی را اعلام کردند که در این میان نام فیلم ایرانی ماهی و گربه ساخته شهرام مکری در کنار فیلم‌های مطرحی چون فیلم نامزد نخل طلای دو روز و یک شب جدیدترین ساخته برادران داردن و فیلم ذغال سیاه، یخ نازک برنده خرس طلای برلین در بخش رقابتی دیده می‌شود.

ساخته شهرام مکری چندی پیش در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فریبورگ سوییس موفق به دریافت دو جایزه بهترین فیلم فیپرشی (فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم) و بهترین فیلم هیات داوران جوان جشنواره شد و جایزه بهترین فیلم جشنواره لیسبون پرتغال و هچنین جایزخ بخش‌ افق‌های نو جشنواره ونیز تعدادی از جوایز کسب شده فیلم ماهی گربه در عرصه بین‌الملی هستند.

ماهی و گربه در یک سکانس- پلان 130 دقیقه‌ای پس از یک ماه تمرین در مکان مورد نظر، در یک شبانه روز ساخته شد. این فیلم ماجرای گروهی از دانشجویان و جوانان را تعریف می‌کند که در جریان سفر به شمال کشور و حضور در یک اردو درگیر ماجراهایی می‌شوند. فیلمبرداری این فیلم که برای یک پلان سکانس کامل طراحی شده به مدیریت محمود کلاری انجام گرفته است.

از دیگر فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی این رویداد سینمایی می‌توان به فیلم بچگی ساخته ریچارد لینکلیتر برنده خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره برلین، خانه به دوش فیلم حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره فیلم کن 2014 ساخته دیوید میچود، بیست‌هزار روز روی زمین، برف شکن، خرابه، سقوط و «Locke» اشاره کرد.

شصت و یکمین جشنواره فیلم سیدنی 4 تا 15 ژوئن با ریاست راشل پرکینز کارگردان و تهیه‌کننده استرالیایی در رأس هیأت داوران برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1393/2/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.