پرده سینما

نمایش فیلم ضدایرانی «گلاب» در بازار فیلم کن؛ گلشیفته فراهانی در یک فیلم ضد میهنی دیگر!

پرده سینما






 

 

 

سرانجام پس از گذشت قریب به یک سال سکوت خبری پس از به اتمام رسیدن ساخت فیلم ضدایرانی گلاب به کارگردانی جان استوارت، منابع خبری اعلام کردند این فیلم برای جست‌وجوی خریدار در بازار فیلم کن اکران خواهد شد.

 

نمایی از فیلم گلاببه گزارش فارس، کمپانی بازاریابی اُپن رُد، Open Road، کمپانی بازاریابی فیلم صبح روز دوشنبه اعلام کرد که فیلم گلاب به کارگردانی جان استوارت قرار است طی فصب پاییز به نمایش درآید و سرنوشت خریداران این فیلم نیز در جشنواره کن تعیین خواهد شد.

این خبر در حالی منتشر شده است که قریب به یک سال از اتمام ساخت این فیلم ضد ایرانی می‌گذرد ولی طی این مدت هیچ خبری درباره این فیلم در رسانه‌ها منتشر نشده بود.

فیلم گلاب اولین تجربه کارگردانی جان استوارت، مجری مراسم اسکار و همچنین مجری شوی مشهور تلویزیونی دیلی شو است که تاکنون قریب به 18 سال است که بدون وقفه هر دوشنبه از تلویزیون آمریکا پخش می‌شود.

فیلم سینمایی گلاب طی 12 هفته در اردن و چند کشور دیگر از خاورمیانه فیلمبرداری شده است.

استوارت، این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای اقتباس شده از کتاب سپس آنها به دنبال من آمدند: یک داستان خانوادگی از عشق، اسارت و بقا نوشته مازیار بهاری ساخته است.

براساس فیلمنامه‌ای از استوارت و با اقتباس از در چند کشور مختلف جلوی دوربین برود.

روزنامه نیویورک تایمز پیش از این در گزارشی نوشت: تخمین زده شده که پروژه سینمایی گلاب از 30 تا 40 میلیون دلار هزینه ساخت داشته باشد که علاوه بر استوارت، کمپانی «اود لوت اینترتیمنت» متعلق به خانواده «پریتزکر»،یکی از پولداترین خانواده‌های آمریکا و «اسکات رودین»، یکی از تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود این هزینه‌ را تأمین خواهند کرد.

استوارت در مراحل اولیه ساخت فیلم «گلاب» در مصاحبه با این روزنامه عنوان کرده بود که حدود 60 تا 80 نفر در ساخت این فیلم همکاری خواهند داشت.

گلاب روایتگر بخشی از زندگی «مازیار بهاری» است که سال 88 به عنوان یک روزنامه‌نگار و مستندساز ایرانی کانادایی به ایران سفر می‌کند ولی در جریان شلوغی‌های آن سال به زندان اوین می‌افتد و 118 روز را در آنجا سپری می‌کند و او طی این مدت زندانبانش را بدون آنکه ببیند از روی بوی گلابی که می‌داده، می‌شناخته و به همین خاطر به او لقب «گلاب» می‌دهد. نام پروژه در دست ساخت نیز برگرفته از لقب زندان‌بان اوست.

مازیار بهاری خبرنگار هفته‌نامه نیوزویک آمریکا بود که در جریان اغتشاشات پس از انتخابات در ایران، به دلیل همکاری با سرویس‌های جاسوسی غربی دستگیر شد و پس از آزادی موقت به صورت غیرقانونی از ایران خارج شد و هم‌اکنون به فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و همکاری با رسانه‌های فارسی‌زبان نظیر بی‌بی‌سی‌فارسی می‌پردازد.

در این فیلم گائل گارسیا برنال، بازیگر هالیوودی نقش مازیار بهاری را بازی کرده و در کنار آن اسامی بازیگران دیگری چون گلشیفته فراهانی و شهره آغداشلو نیز به چشم می‌خورد.


 تاريخ ارسال: 1393/2/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.