پرده سینما

بهرام بیضایی برای ساخت فیلم «مقصد» به ایران باز می گردد

پرده سینما






 

 

 

بهرام بیضایی کارگردان سینما تازه‌ترین فیلمنامه سینمایی‌اش با نام مقصد را برای دریافت صدور مجوز ساخت به شورای پروانه ساخت در سازمان سینمایی ارائه کرده است.

 

بهرام بیضاییبه گزارش مهر، بهرام بیضایی کارگردان شاخص سینمای ایران که چند سالی است خارج از ایران زندگی می‌کند فیلمنامه مقصد با موضوع اجتماعی را برای دریافت مجوز ساخت به شورای پروانه ساخت ارائه کرده و قرار است پس از دریافت مجوز، این فیلم سینمایی را به تهیه‌کنندگی سعید ملکان مقابل دوربین ببرد.

همچنین شنیده می‌شود بهرام بیضایی قرارست تازه‌ترین اثر سینمایی خود را در مدت سه ماه فیلمبرداری و تدوین کند.

حضور بهرام بیضایی در ایران برای ساخت فیلم سینمایی مقصد در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی بر موضوع فراهم کردن شرایط فیلمسازی برای کارگردان های بزرگ سینمای ایران تاکید کرده و متذکر شده بود که سازمان سینمایی این آمادگی را دارد تا از فیلم های فیلمسازان بزرگ سینمای ایران حمایت کند.

آخرین فیلم سینمایی بهرام بیضایی وقتی همه خوابیم نام دارد که در سال 1387 تولید شد و بیضایی پس از آن برای تدریس در دانشگاه استنفورد راهی آمریکا شد. وی در حال حاضر با خانواده‌اش در این کشور زندگی می‌کند و در چند سالی که در آن کشور بوده است کار تدریس و اجرای آثار هنری و نگارش متون ادبی و هنری را دنبال می‌کند.

فیلمنامه مقصد ماجرای زن جوانی است که شوهرش را از دست داده و این زن طبق وصیت شوهرش بر آن است پیکر او را در امامزاده‌ای در شهر کوچکی دفن کند. در این سفر که برادر شوهرش نیز او را همراهی می کند، اتفاق‌های مختلفی رخ می دهد که فیلمنامه براساس آن شکل گرفته است. این فیلمنامه پیش از این توسط انتشارات روشنگران منتشر و تجدید چاپ شده بود.


 تاريخ ارسال: 1393/2/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.