پرده سینما

جمهورى اسلامى ایران به عنوان عضو اصلى نخستین فستیوال فیلم در گردش کشورهاى اسلامى انتخاب شد

پرده سینما






 

 

 

با پیگیرى و مذاکرات مسئول چتر سینماى ایران ،جمهورى اسلامى ایران به عنوان عضو اصلى نخستین فستیوال فیلم در گردش کشورهاى اسلامى انتخاب شد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی، نخستین تور فستیوال فیلم کشورهاى اسلامى در سال ٢٠١٥ میلادى در طى مدت ٩ ماه و بین 9 کشور اسلامى جهان به عنوان برگزارکننده گان اصلى آغاز خواهد شد و با مذاکرات صورت گرفته طى حضور کشورمان در فستیوال کن؛ جمهورى اسلامى ایران در کنار کشورهایى هم چون اندونزى، عراق، لبنان، ترکیه و مصر  به عنوان یکى از اعضاى اصلى برگزار کننده انتخاب شد؛حامى مالى  جشنواره(OIC (Organization of Islamic Cooperation سازمان همکارى کشورهاى اسلامى است.

نحوه برگزارى ویژه این فستیوال عبارت است:از اجراى ٩ دوره پى در پى در ٩ کشور اصلى عضو هیأت برگزارى در طول مدت ٩ ماه و انتخاب بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین موسیقى متن و بهترین بازیگران زن و مرد  که توسط هیأت داوران متشکل از سینماگران کشورهاى اصلى برگزیده خواهند شد. در نهایت و در نهمین دوره؛ بهترین فیلم کشورهاى اسلامى از بین فیلم هایى که در طى آن حائز بالاترین جوایز بوده معرفى مى گردد.

از سوى دیگر جایزه اى نیز براى فیلم منتخب از نگاه مردمى در نظر گرفته شده که انتخاب آن با آراى مستقیم مردم و از طریق شبکه اینترنتى انجام خواهد شد.

آرش امینی مدیر بین الملل سازمان سینمایى با اعلام خبر فوق گفت : در این فستیوال؛ فیلم هاى بلند داستانى و فیلم هاى کوتاه کشورهاى عضو OIC به رقابت خواهند پرداخت. نوع برگزارى این جشنواره در طى ٩ ماه؛ اخبار سینماى کشورهاى مسلمان را در رأس اخبار سینمایى کشورهاى جهان قرار خواهد داد. جداى از این مسئله مهم؛ این طرح باعث نزدیکى حرفه اى سینماگران این کشورها و گشایش افقى جدید براى همکارى هاى بیشتر در زمینه فناورى هاى نوین، اکران حرفه اى متقابل محصولات و تولید مشترک فیلم هاى سینمایى بین آنها خواهد بود.

امینى خاطرنشان کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته از هیأت اجرایى برگزارى براى بازدید از سینماى کشورمان دعوت شده است. امیدوارم با تکمیل پروژه هاى زیر ساختى و سامان دهى سینماها  و همچنین پایان قریب الوقوع طرح دیجیتال کردن سینماهاى کشور که از مهمترین برنامه هاى سازمان در سال جارى به شمار مى رود؛ مراسم اختتامیه این رویداد مهم سینمایى را درایران برگزار شود.

امینى در پایان افزود : ایجاد دوره هاى آموزشى و تکمیلى حضور، بازاریابى و نحوه خرید و فروش حقوق محصولات سینمایى و سمعی و بصرى، نحوه حضور در شبکه هاى معتبر توزیع سینماى جهان از دیگر موارد دنبال شده در فستیوال کن امسال است که اخبار جزئیات و نحوه برگزارى این دوره ها پس از تکمیل مذاکرات و قطعیت اجرایى شدن آن اعلام خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1393/3/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.