پرده سینما

یك فیلم صامت درباره‌ آبراهام لینكلن پیدا شد

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

نمایی از فیلم صامت وقتی لینکلن پاداش دادیك فیلم صامت قدیمی كه زمان تهیه‌ی آن به سال 1913 میلادی بر می‌گردد و درباره‌ی آبراهام لینكلن یكی از اولین رؤسای جمهور آمریكا ساخته شده است در یك انبار قدیمی واقع در ایالت نیو همشایر ایالات متحده پیدا شد.

این فیلم با مدت زمان 30 دقیقه آماده نمایش شده و عنوان آن وقتی لنیكلن پاداش داد می باشد، زندگی مادری را به تصویر می‌كشد كه پسرش را در راه وطن از دست داده است و از لینكلن درخواست می‌كند تا به فرزندش لقب سرباز فدرال اعطا كند.

بنابر اعلام آسوشیتدپرس، در این فیلم برادر جان‌فورد خالق آثاری چون مرد آرام نیز نقش‌آفرینی كرده است.

آبراهام لینکلن به عنوان نخستین رئیس جمهور از حزب جمهوری خواه آمریکا شناخته می‌شود. او به تاریخ برده‌داری در آمریکا خاتمه داد و ایالات متحده را با نظارت بر مسائل مربوط به جنگ طی جنگ داخلی آمریکا پا برجا نگه داشت.

او ژنرالها را انتخاب و استراتژی آنها را تایید كرد، افسران ارشد غیر نظامی را برگزید، بر دیپلماسی، عزل و نصب و فعالیتهای حزب نظارت کرد و از طریق پیامها و سخنرانیها نظرات عموم را جمع آوری كرد.

لینکلن می‌باید برای حفظ آمریکا برده داری را نابود می‌کرد و این کار را با اعلامیه آزادی بردگان و متمم سیزدهم قانون اساسی ایالات متحده به انجام رساند.

او شخصا مسوولیت بازسازی را به عهده گرفت و در پی این بود که هرچه سریعتر کشور را دوباره یکپارچه سازد. جمهوریخواهان تندرو که طرفدار سیاستهای سختگیرانه تر بودند با او به مخالفت برخاستند.

آبراهام لینكلن در سال 1865 در نمایش پسرعموی آمریكائی مان در «تأتر فورد» توسط جان بوت به ضرب گلوله كشته شد.

 

منبع: ایسنا

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/1/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.