پرده سینما

«شیفتگی» با موضوع تجاوز به کودکان استثنائی اکران نشده به خانه‌های مردم می‌رود

پرده سینما






 

 

 

فیلم شیفتگی که به‌خاطر داستانش گویا نتوانست رنگ پرده سینماها را تجربه کند حالا به یکباره سر ازخانه‌های مردم درآورده و قرار است به دست مخاطبان گسترده برسد.

 

به‌گزارش فارس چندی ‌پیش  خبری  مبنی بر اعطای مجوز پخش در شبکه نمایش خانگی به فیلم شیفتگی صادر شد. این فیلم که به‌سبب داستان و فضای بسیار حساسیت برانگیزش نتوانسته پرده سینما را تجربه کند به یکباره قرار است سر از خانه‌های مردم درآورد.

تازه‌ترین ساخته‌ علی زمانی عصمتی، روایتگر داستان تجاوز به یک دختر نوجوان استثنائی و حاملگی اوست. فیلمی که شخصیت اصلی‌ش حاجی‌شاه یک زن مرد پوش است که در بسیاری از زمان فیلم بی‌حجاب است و مدیران جشنواره نیز برای امکان نمایشش مجبور شده بودند برای‌ش بصورت کامپیوتری کلاه بگذارند.

در بسیاری از لحظات این فیلم  که به نظر می‌رسد باید از فیلم کنار گذاشته شوند، با تمهید کارگردان ، برای تاکید، صفحه تاریک می‌‌شود  اما دیالوگ‌ها قابل شنیدن است. حالا در کمال تعجب مدیران سازمانی سینمایی حکم به پخش چنین فیلمی در بین خانواده‌های ایرانی داده‌اند.

لازم به ذکر است علی زمانی عصمتی قبل از ساخت شیفتگی با ساخت فیلم زیرزمینی اوریون نشان داده بود که چه نگاهی دارد.

اوریون که زمان ساختش به عنوان یک فیلم زیرزمینی ساخته شد داستان «از دست دادن بکارت یک دختر در یک جامعه بسته و سنتی» را روایت می‌کند. «دختر دانشجویی به نام الهام در ارتباط با جوانی به نام امیر، باکرگی خود را از دست می‌دهد و برای حل این مشکل به روش‌های غیرقانونی متوسل می‌شود. او دیگر باعث سرافکندگی و مایه شرم خانواده است و لکه ننگی که باید هرچه زودتر از بین برود و خانواده‌ی سنتی او قصد کشتن او را دارند.» و جالب آنکه آن فیلم هم مانند شیفتگی در شهر مذهبی یزد ساخته شده بود.

حالا باید دید مسولان با چه توجیهی حاضر شده‌اند چنین فیلمی را که حتی امکان اکران نداشته‌است به‌صورت گسترده توزیع و به دست عموم مردم برسانند.


 تاريخ ارسال: 1393/3/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.