پرده سینما

منع پخش مسابقات ورزشی در برج میلاد!

پرده سینما






 

 

 

در پی ممنوع شدن پخش مسابقات فوتبال در سینماها به صورت مختلط،‌ پخش هر نوع مسابقه ورزشی حتی به شرط تفکیک جنسیتی نیز در برج میلاد ممنوع شد.

 

برج میلادمجتبی خشایار، معاون بهره‌برداری برج میلاد، در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره بیان کرد: از طرف نیروی انتظامی به صورت مکتوب به ما اعلام شد که اجازه پخش مسابقات جام‌جهانی را نداریم. به این ترتیب حتی مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا را هم پخش نخواهیم کرد.

او همچنین گفت: ما در تلاش بودیم تا مسابقات لیگ جهانی پیش‌رو را در برج میلاد نمایش دهیم، اما با توجه به عدم صدور مجوز این امکان دیگر فراهم نیست.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان پخش مسابقات حداقل برای آقایان وجود دارد؟ اظهار کرد: حتی با تفکیک جنسیتی هم مجوز پخش مسابقات در برج میلاد صادر نشده است.

این در حالی است که هفته گذشته جانشین فرمانده ناجا در اظهارنظری پخش مسابقات جام جهانی فوتبال در سینماها را به صورت مختلط ممنوع اعلام کرده بود.

رئیس انجمن سینماداران کشور در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به اینکه جداسازی سالن‌های سینما برای زنان و مردان هنگام پخش مسابقات فوتبال در مدیریت سینماها خلل ایجاد می‌کند، نمی‌توانیم این کار را انجام بدهیم.

محمد قاصد اشرفی بیان کرد: ازآنجا که قبلا درخواست کرده بودیم تا سینماها بتوانند در پخش مسابقات فوتبال جام‌جهانی سهیم باشند،‌ صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد منوط بر این بود که موافقت نیروی انتظامی را هم بگیریم.

او گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که صورت گرفته است، اخیرا اعلام شد که مجوز پخش فوتبال در سینماها برای نمایش به صورت مختلط ممنوع است و باید سالن خانم‌ها و آقایان جدا شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه نمی‌توانیم سینما را برای هیچ قشری ممنوع کنیم و سینما را محلی امن برای حضور افراد خانواده می‌دانیم‌ و نیز در شرایطی که برای پخش فیلم‌های سینمایی چنین مسائلی مطرح نمی‌شود‌، امکان جداسازی سالن‌ها را برای پخش مسابقات فوتبال نداریم.

اشرفی تاکید کرد: جداسازی سالن‌ها مقرون به صرفه نیست و نمی‌توانیم تماشاگران را متمایز کنیم.

او گفت: تا وقتی به صورت رسمی به وزارت ارشاد اعلام نشود و مجوز پخش فوتبال صادر نشود این کار را انجام نخواهیم داد. با این حال در جلسه‌ای که داشتیم قرار شد اگر بنا بر این باشد که مسابقات در سینماها به صورت جداگانه برای خانم‌ها و آقایان پخش شود به دلیل اینکه این کار در نحوه‌ی مدیریت سینما اخلال ایجاد می‌کند، از پخش مسابقات صرفنظر کنیم.

ابوالحسن داودی،‌رئیس شورای صنفی نمایش هم دراین باره بیان کرد: شورا در این مسئله دخالتی ندارد، اما موضوع را در جلسه‌ آتی شورا مطرح می‌کنیم تا نظر سینماداران را جویا شویم.


 تاريخ ارسال: 1393/3/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.