پرده سینما

سرانجام «هشت نفرت‌انگیز» تارانتینو به سینما می‌آید

پرده سینما






 

 

 

کوئنتین تارانتینو سرانجام تصمیم گرفت فیلم هشت نفرت‌انگیز را با بازنویسی فیلمنامه راهی سینما کند.

 

تارانتینوبه گزارش ایسنا، کوئنتین تارانتینو، کارگردان سرشناس هالیوودی که پس از افشای فیلمنامه هشت نفرت‌انگیز تصمیم به عدم ساخت این فیلم وسترن گرفت، اخیراً اعلام کرده است که با بازنویسی فیلمنامه این فیلم را به سینما خواهد آورد.

تارانتینو مراسم نمایشنامه‌خوانی هشت نفرت‌انگیز را در ماه آوریل تنها در یک برنامه با بازی بروس درن، ساموئل ال‌جکسون، مایکل مدسون و کرت راسل در لس‌آنجلس به روی صحنه برد.

کارگردان داستان عامه‌پسند پس از افشای بخش‌هایی از فیلمنامه هشت نفرت‌انگیز توسط یک وب‌سایت تهدید کرده بود که برای پنج سال ساخت این پروژه سینمایی را به تعویق خواهد انداخت، اما اخیرا از آغاز تولید این فیلم از زمستان (نوامبر) با فیلمنامه‌ای بازنویسی شده و با استفاده از جمع بازیگران حاضر در تک جلسه نمایشنامه‌خوانی هشت نفرت‌انگیز خبر داده است.

این اولین فیلم در تاریخ سینما خواهد بود که پیش از این که در پرده سینما نمایش یابد، برای عموم مردم روی صحنه تئاتر رفته است.

جانگوی آزاد شده فیلم قبلی تارانتینو بود که در آن بازیگرانی چون جیمی فاکس، لئوناردو دی‌کاپریو و کریستوف والتز ایفای نقش کردند و فیلم در نهایت علاوه‌بر کسب اسکار بهترین فیلمنامه، در گیشه نیز عملکرد موفقی را برای تارانتینو رقم زد.

تارانتینو در سال 1995 برای فیلم‌نامه داستان عامه‌پسند جایزه اسکار و جایزه بافتا گرفت و سال گذشته نیز با حرام‌زاده‌های عوضی نامزد اسکار بهترین فیلم‌نامه شد.

او سه‌بار در بخش رقابتی جشنواره کن حضور داشته که در سال 1995 با فیلم داستان عامه‌پسند توانست نخل طلا را کسب کند. او نگارش فیلم‌نامه آثار مطرحی چون سگ‌های انباری، داستان عامه‌پسند، ضد مرگ، بیل را بکش، حرام‌زاده‌های عوضی و رومانس واقعی را برعهده داشته که در سینمای جهان خوش درخشیده‌اند.


 تاريخ ارسال: 1393/3/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.