پرده سینما

سپانلو هم حرف‌های کیمیایی را تکذیب کرد

پرده سینما






 

 

 

محمدعلی سپانلو با کذب خواندن اظهارات مسعود کیمیایی درباره غسل دادن فروغ فرخزاد و کانون نویسندگان، می‌گوید اصلا مگر می‏‌شود با مرده محرم شد؟

 

مسعود کیمیایی اخیراً در مصاحبهای گفته، او، محمدعلی سپانلو، مهرداد صمدی، اسماعیل نوری‌علا و احمدرضا احمدی به دنبال آمبولانس حامل پیکر فروغ به غسالخانهای در خیابان زرگنده میروند و چون غسالخانه مرده‌شورِ زن ندارد، او و یک نفر دیگر از این جمع به فروغ محرم میشوند و پیکر او را میشویند.

پس از تکذیب این حرف از جانب پوران فرخزاد، خواهر فروغ فرخزاد، محمدعلی سپانلو - شاعر و نویسنده پیشکسوت - در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: این حرف آقای کیمیایی کذب محض است، آقای کیمیایی در آن زمان هیچ شهرتی نداشت که بخواهد با این جمع همراه باشد. او اولین فیلمش را در سال 1347 ساخت، در حالی‌که فروغ در سال 1345 از دنیا رفت. حالا می‏‌گوید شخص دیگری هم بوده که شریک جرم پیدا کند؟ او در زمان مرگ فروغ جوانکی بیش نبود و گذشته از این، مگر میشود با مرده محرم شد؟ مگر مادر فروغ میگذاشت چنین اتفاقی رخ بدهد؟ این حرفها دروغ است و من نمیدانم هدف کیمیایی از زدن این حرفها چیست.

سپانلو همچنین درباره‎ بخش دیگری از حرف‎های مسعود کیمیایی درباره پیشنهاد کانون نویسندگان برای رفتن کیمیایی به تلویزیون گفت: من در این موضوع کاملا مطلع هستم و باید بگویم در دورهای بسیاری از کسانی که کارت کانون را داشتند، می‏گفتند ما عضو کانون نبودیم، حالا من اظهارنظر نمیکنم که کیمیایی عضو کانون بود یا نه، آقای کیمیایی از نظر سناریست بودن می‏‌توانست عضو کانون نویسندگان باشد؛ اما ماجرای روایت‌شده کاملا برعکس است، یعنی او از طرف قطب‌زاده به کانون آمد و نامه آورد که کانون با تلویزیون همکاری کند، اما کانون گفت چون تلویزیون اخبار گروه‌‏های سیاسی را حذف میکند، ما با تلویزیون همکاری نمی‏‌کنیم. تصویر این نامه در کتاب من درباره کانون هم آمده است.

کیمیایی در مصاحبه‌اش گفته است: یک شب در «کانون نویسندگان» با گروهی از نویسندگان بودیم. احمد شاملو، باقر پرهام، محسن یلفانی، محمدعلی سپانلو، غلامحسین ساعدی و خیلی‌های دیگر بودند. به من گفتند که باید به تلویزیون بروی. گفتند تو به آنجا برو. ما هم به اداره نگارش می‌رویم. من هیچ عزل‌ونصبی نکردم. فقط شنیدم که حقوق گروه موسیقی را نصف کرده‌اند، مثل مرحوم «اصغر بهاری». دستور دادم تا حقوق آنها کامل پرداخت شود و حتی خواهان افزایش آن هم شدم. از این کارها کردم. نان‌ها را برگرداندم. اما نانی را قطع نکردم.

 

متن کامل گفتگوی مسعود کیمیایی با روزنامه شرق را اینجا بخوانید

 

در همین رابطه بخوانید

 

واکنش خواهر فروغ فرخزاد به اظهارات کیمیایی؛ سخنان کیمیایی کذب محض است

مصاحبه کیمیایی با روزنامه شرق صدای فخرالدین انوار را هم درآورد!

پری صابری هم نسبت به اظهارات مسعود کیمیایی واکنش نشان داد

مسعود کیمیایی: تنها پشیمانی‌ای که دارم از ساخت فیلم «خاک» است

سپانلو هم حرفهای کیمیایی را تکذیب کرد


 تاريخ ارسال: 1393/3/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.